• Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 3 Apr 14:39
    7698 visningar
    14 svar
    14
    7698

    Festlokal utan restaurang (för catering)

    Någon som kan tipsa om bra lokal där man själv kan fixa mat & vin i Malmö?

  • Svar på tråden Festlokal utan restaurang (för catering)
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 3 Apr 14:46
    #0

    Skabersjö gods är ett underbart ställe lite utanför Malmö.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 3 Apr 14:52
    #0

    Rönneholmsgården, tror jag den heter, ligger i Rönneholmsparken. Har inte varit där själv, men en arbetskamrat hade sin bröllopsfest där och de var nöjda.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 3 Apr 15:34
    #0

    Hej
    Tack för svaren. Någon som vet hur jag hittar tel till Rönneholmsgården? Har försökt med telefonkatalogen och sökt på altavista utan napp!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 3 Apr 15:37
    #0

    Hmmm, det vet jag inte. Men jag vet att det ligger vid Köpenhamnsvägen, mitt emot konditoriet. Ska försöka ta reda på mer info.

    Amanda

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 3 Apr 15:38
    #0

    Rönneholmsgården är numera Bladins gymnasium. Tveksamt om det är möjligt att ha fest där längre.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 4 Apr 14:26
    #0

    Minsann, det visste jag inte. Det är ca ett år sedan min kompis hade sin fest där, så mycket kan ju ah hänt sen dess. Hur som helst så hittar jag inte telefnonr någonstans, tyvärr. Kanske inte så konstigt med tanke på ovanstående...

    Amanda

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 4 Apr 21:19
    #0

    Linda.G

    Jag tycker Skabersjö Gods låter himla mysigt men hur får man tag på någon där? Vet du något om priset eller kan du berätta något annat om stället?

    Är det nån som vet något om kyrkan i Skabersjö, för det finns det väl en??

    Finns det något annat i bokskogen, typ i Torup. Jag har för mig att jag läst om någon som haft sitt bröllop där i trakten, men jag hittar inte den tråden nu.:(

    Lisen

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 4 Apr 21:55
    #0

    Amanda, det stämmer. Bladins tog över detta läsåret.
    Lisen, du ska ta kontakt med Peder Thott, titta i Gula sidorna på Skabersjö Gods. Jag tror priset nu ligger på ca 6000 kr. Då har du lokalen från fredag till söndag och grovstädning är inkluderat i priset.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 4 Apr 22:34
    #0

    Hej!

    Vi ska ha vår fest på Rönneholmsgården. Det kosta 4000 att hyra den och då får man ha gården från fredag e. m till söndag e. m. Städning kostar 600:-
    Du ska ta kontakt med Bladins så får du nummret till deras vaktmästare Ronny som håller i uthyrningen (har tyvärr inte nummret till honom).

    Lycka till!!

    Lotta

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 4 Apr 22:38
    #0

    Kul att Rönneholm fortfarande hyrs ut!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Apr 18:19
    #0

    Klagshamns Dansrotunda är ett utmärkt exempel. 2500 kr tror jag, då får ni ha den i två dagar och behöver bara städa av, de gör själva grovstädningen. Lokalen är rund - jättefin!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 11 May 22:21
    #0

    Hej !

    Är det nån som har tel. till nån som har hand om Klagshamns Rotundan ??? Kan ni isåfall skicka ett mail till anders.aldsten@entropidata.se

    Vi letar efter en bra lokal i Malmö och skulle vara mycket tacksamma för hjälp !

    /Anders + Africka

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 12 May 14:00
    #0

    Nej men kontakta Lindellevent (hyr ut glas och porslin), de har haft fest där gasnka nyligen, så de vet säkert.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 13 Jun 08:35
    #0

    Vi har varit och tittat på Hipp:s spegelsal kostar 8000 att hyra. Vi tyckte att lokalen var lite sliten för det priset. Betalar man 8000 endast för lokalen anser jag att det ska vara tipp topp. Vi var även på Rönneholmsgården, tyckte inte den var
    100%-ig. Det är ju en gymnasieskola och när man kommer in på bottenvåningen finns alla skåpen där. Toaletten ligger i källaren och ser precis ut som en gammal och sliten toalett på en skola. Jag vill inte se mig själv gå förbi de oranga skåpen och ner på den slita toaletten i min dyra nya bröllopsklänning. Rummet där maten intas är kemi och fysik klassrummet med svarta tavlan mm. Detta är min åsikt, jag vill ha mitt bröllop i en fin lokal men naturligtvis får det inte kosta allt för mycket. Tillslut valde vi Vellinge Hantverksgård, lokalen är den bästa vi tittat på i den prisklassen. Lokalen kostar 1500 att hyra men man måste ta maten från dem, ca 350 per kvuert och maten är super. Kocken jobbatde tidigare på Petri Pumpa och har fått ett par utmärkelser. Dryck får man själv ta med sig. Lokalen är lagon stor och bra inredd med extra rum för presenter mm.

Svar på tråden Festlokal utan restaurang (för catering)