• plaino­l
    Äldre 2 Sep 15:47
    79272 visningar
    18 svar
    18
    79272

    Löftesringar?

    I USA kör en del med "promise rings" vilket väl kan ligga bakom det här... de sitter på vänster hand och kan vara precis hur dyra eller billiga som helst. De står för att man siktar på ett liv ihop. Hur mycket tyngd man lägger i löftet är väl upp till var och en... jag tror det är vanligast där bland unga par som inte vill förlova sig än, men som ändå vill visa att de är "off the market" liksom.

    Sen finns det en del som har promise rings som i själva verket är kyskhetsringar, dvs man lovar Gud och familjen att nåt naket blir det inte förrän det sitter en vigselring på det fingret istället! (Kommer ihåg ett gammalt bachelor-avsnitt där en tjej tog av sig sin kyskhetsring kvällen innan de skulle på övernattningsdejt... men det blev inte hon och han i alla fall!)

    Precis som Yagmur så fattar jag inte riktigt varför man inte förlovar sig då. Men jag kan tänka mig att vissa, Plula då till exempel, gärna vill ha nåt "konkret" redan tidigt i relationen, och då passar det väl bra med en löftesring. Speciellt om man är lite traditionell och inte gillar tanken på en lång förlovning.

Svar på tråden Löftesringar?