• Brud 6/8-05
    Äldre 11 Aug 15:45
    11560 visningar
    7 svar
    7
    11560

    Karlbergs Slott & K1

    Någon som har erfarenhet av Karlbergs Slott eller K1 ? Vi funderar på att ha festen där ( om det går att ordna ) Är mässen fin ? Är lokalen stor ? Finns det någon som har bilder därifrån så vill jag hemskt gärna se. Kram Jenny

  • Svar på tråden Karlbergs Slott & K1
  • Blivan­de office­rsfru
    Äldre 11 Aug 15:49
    #0

    Vi tittade på alternativet att hyra Karlberg, men jag tyckte inte att det blev ett prisvärt alternativ då man var tvungen att använda sig av deras cateringfirma och man får fixa personal och allt på egen hand. Nu kollade vi upp detta redan vid årsskiftet så jag kommer tyvärr inte ihåg några siffror!

    Mässen är dock jättefin...

  • Brud 6/8-05
    Äldre 11 Aug 16:08
    #0

    Tack för svaret.. Så man kan inte fixa egen mat där. Hmm, tråkigt. För det hade vi tänkt göra. Har du bröllop framför dig eller bakom dig ?

  • Sia 28
    Äldre 11 Aug 16:12
    #0

    Vi gifter oss på Karlbergs slott i år. Håller med om att det inte är ett direkt billigt alternativ. Men fixa personal (hovmästare, servering, bartender) på egen hand behöver man inte göra, enligt de uppgifter vi fått. Det sköter istället cateringfirman. För att få hyra slottet måste man dock antingen vara anställd där eller ha gått officersutbildningen.

    Vi kommer ha tillgång till Rikssalsvåningen, som bland annat omfattar de fantastiskt fina pelarsalarna. Bröllopsmiddagen hålls i Artillerisalen, som är relativt stor (vi räknar med ca 80 gäster vilket inte blir något problem). För exakta priser kan ni alltid ringa till Karlberg och prata med någon på skolsektionen.

  • Blivan­de office­rsfru
    Äldre 11 Aug 16:17
    #0

    Jag har mitt framför mig - vi valde ett annat alternativ. Är nöjd med det - trots att Karlberg är väldigt vackert!

    Det kan nog stämma att man kunde få personal från firman - jag kommer mest ihåg att det blev dyrt och kändes lite krångligt...

    Sia28 - det hade varit jättekul om du ville lägga ut bilder efter ert bröllop sen! (så man vet vad man går miste om... )

  • Brud 6/8-05
    Äldre 11 Aug 16:20
    #0

    Sia28- Ja, det skulle va jätte kul att se bilder från erat bröllop på Karlbergs slott. När gifter ni er ? // Jenny

  • Brud 6/8-05
    Äldre 11 Aug 16:22
    #0

    Är det någon som varit och tittat på Mässen på K1 ??? Det sägs att den ska vara jättefin.

  • Sia 28
    Äldre 11 Aug 16:27
    #0

    Brud 6/8-05: Vi gifter oss i december, så det är ett tag kvar. Men självklart ska du få se bilder! Om ni vill boka Karlberg till nästa år så är det dock bråttom - man måste vara ute i mycket god tid, speciellt om man vill ha ett sommarbröllop! Kan bli svårt att få en helg i augusti -05.

Svar på tråden Karlbergs Slott & K1