• Tinuraz

Dermalogica

Jag har torr men oren, tilltäpt hy. (Finner & pormaskar) & funderar på att börja med dermalogicas produkter, har bestämt mig för den där anti bakteriella tvätt krämen, sen så undrar jag vad för ansiktsvatten jag ska använda därifrån? & om ni vet någon annan bra "billig" sida än strawberrynet för där fanns inte Skin Smoothing Cream :( som jag ville ha.

• Svar på tråden Dermalogica
  • Muppina

Hej Tinuraz!

Jag började använda Dermalogica för några månader sedan. Jag beställde en startkit för "Acne prone skin" som innehåller den antibac cleanser som du frågar om. Jag har ganska fet hud annars men den här produkten är den bästa jag fått tag i för att kontrollera det. Den är uppfriskande och lämnar min hud mycket ren och fräsch. Däremot är den extremt uttorkande i daglig bruk så jag är lite rädd att den kan vara för mycket för din torra hud. Jag rekommenderar cleansern varmt till alla med oren hud - den funkar :) Men använd bara en liten droppe för dina problemområden, kanske inte ens varje dag, och kom ihåg att återfukta med just t.ex. skinsmoothing cream. I början av användningen kan produkterna irritera huden men fortsätt använda dem. Min hud blev otroligt mycket bättre efter ca. 3 veckor. Och köp gärna Multiactive toner till ansiktsvatten som kommer i en härlig praktisk sprayflaska.

Jag vill tipsa om en toppensida där jag beställt både Id makeup och Dermalogica. www.essentialdayspa.com. De har de billigaste priserna och jag har fått mina produkter 6 arbetsdagar efter att jag lagt in en order. Man betalar med Visa vilket har ocksp visat sig bra och tryggt även om företaget ligger i Kanada.

Önskar dig lycka till med Dermalogica :)

• Pyssetroll

Jag har precis samma problem som du beskriver och använder sen ca 3 månader Dermalogica och kommer ALDRIG att byta. Jag fick hjälp av en hudterapeut att "välja ut" produkter som passar just oren och "yt torr" hud. Jag använder Special cleansing gel= tvättgel, Daily Microfoliant = en peeling som man använder varje kväll, Multi active toner=ansiktsvatten, Active moist=fuktighetskräm. Köper nu mina produkter på lookfantastic.com och det funkar alltid kanon. Lycka till !

• Guldfisken

Tinuraz: Vill bara tillägga att Skin Smoothing Cream visst finns på strawberrynet. Visserligen bara den största storleken just nu men den mindre storleken är säkert bara tillfälligt slut och kommer tillbaks.

• Tinuraz

Jösses vad låga priser det va på essentialdayspa.com tappar ju nästan hakan! ;) & tack för alla era svar, hoppas verkligen nu på att Dermalogica fungerar för mig, tycker jag har lidit tillräckligt länge nu :(

• Tinuraz

Muppina:
    hur mycke ligger frakten på när du beställer från essentialdayspa?

• Muppina

15 kanadensiska dollars, ca. 90 kr, för beställningar under 200 kanadensiska dollars, ca. 1200 kr. Fraktfritt för större än så. För mig är det rimliga priser. Beställer alltid mycket så det blir fraktfritt då.

• Muppina

Tinuraz

det skulle förvåna mig om Dermalogica inte hjälpte. Om min hud är bra nu, så borde din också bli det med regelbunden användning av rätt produkter. Kan säga att jag sprungit in och ut min vårdcentral och fått alla möjliga acnekrämer utskrivna. Men ingen av dem har hjälpt som dermalogica :)

• Tinuraz

Pyssetroll

varför använder du Active Moist (for oily skin) om du har torr hy?

• HEH

Hej!

Har försökt att hitta en hudterapeut som använder Dermalogica där jag bor, men har inte lyckats. Ngn av er kanske kan hjälpa mig med vad jag ska använda!

Har mycket fet t-zon och har sedan 16-årsåldern av och till haft problem med riktiga böldfinnar och har haft Dalacin till detta. Får bölder även nu (är 27) men mer sällan och jag tror de är stress- och/eller hormonrelaterade. När jag gjorde en ansiktsbehandling (då hade jag "tyvärr" inga bölder eller stora finnproblem) sade terapeuten att jag troligtvis har torr hy ändå (mina kinder är supertorra!) trots min extremt oljiga panna och näsa.

Vill alltså helst inte ha produkter som torkar ut, men jag har hört så mkt gott om Dermalogica så jag vill absolut testa. Är det någon som kan tipsa mig om vad jag bör köpa?

Litar verkligen fullkomligt på er, oumbärliga och kunniga, BT-brudar!

H

• Missen2004

HEH:

Har jobbat tidigare på en skönhetsbutik som bl a. sålde Dermalogica. Kan säga att det är ett mycket bra märke - hög kvalité. Hos oss var märket en storsäljare och mycket efterfrågad.

Det finns 4 produkter som du ska ha till din hy:

1.Ansiktstvätt - Anti-Bac Skin wash (verkar starkt uttorkande, så hudproblemen "dör ut") tror du att det kan vara för starkt för dina torra partier, så tror jag att Dermal Clay clenser är något för dig (tvättar bort orenheter på djupet, men irriterar inte).

2.Ansiktsvatten - Multi-active toner, tar bort de sista orenheter som kan vara kvar efter rengöringen och ger fukt åt huden.

3.Ansiktskräm - Oilcontrol lotion, förhindrar att du under dagen får fet hy, små "microbitar" äter upp fettet i porerna.
    Active Moist är kanske att föredra för dig med torrare hudpartier. Den är helt fri från fett/olja, så den tillför endast massor med fukt och håller huden fuktad under hela dagen.

4.Ansiktsmask - Anti-Bac cooling masque (lugnar hyn, reglerar talgproduktionen och tar bort överflödigt fett, ska även förhindra uppkomsten av hudproblem).

Jag skulle rekommendera dig att först gå till en hudterapeut för att få din hud utvärderad. Huden förändras med tiden och är något högst individuellt, vilket gör det svårt att så här på rak arm säga vad som passar eller inte passar just till dig. Vill du inte gå till en hudterapeut eller inte har en i närheten, så kan du ju alltid köpa Dermalogicas Prov kit för olika hudtyper. Enligt vad du berättar i ditt inlägg, så tror jag att det bästa för dig vore om du prövade antingen:

Dermalogica skin kit - Acne Prone eller
    Dermalogica skin kit - Oily

Lycka till med valet av produkter!

• Missen2004

en liten fråga till er som handlar på essentialdayspa.com :

Vilka alternativ finns det för betalning?
    Måste man äga ett kreditkort för att få handla där? Skulle ju helst se att jag kunde betala via postförskott eller på annat sätt överföra pengar via bank/post.

Om man nu behöver ha ett kreditkort för att få handla där - någon som vet vart man kan skaffa sig ett omgående?

• Charlottisen

HEH:
    Jag har också oren blandhy som var väldigt yttorr i vintras. Blev rekommenderad Dermalogicas kit för normal/torr hy och att lägga fuktmask 3 ggr i veckan (vanlig, rengörande mask också fast inte lika ofta). Annars blir visst orenheterna värre, om man inte tillför fukt. Skin smoothing cream tyckte jag var jättebra och den funkar på min hy även på sommaren (jag som alltid använt krämer för blandhy/fet hy). Trots att den är för lite torrare hy känns den inte ett dugg fet. Jag blev också rekommenderad Special cleansing gel och jag är rädd att någon annan rengöring skulle bli för uttorkande på mig. Men vill man vara lite krånglig kan man ju kombinera och använda en starkare rengöring någon gång. Köp ett provkit!

Är det förresten inte billigare på dermstore.com?

Jag tänker testa daily microfoliant och medicated clearing gel framöver... Nån som har testat den sistnämnda?

• HEH

Missen 2004 och Charlottisen - TACK för er hjälp! Jag ska nog testa ett provkit men även boka en behandling.

En fråga till bara; vad har man som nattkräm? Nu brukar jag bara smörja in hela ansiktet med lätt, oljefri kräm på morgonen, på kvällen smörjer jag ansiktet utom pannan med en kraftigare kräm. Det är kanske dumt att inte smörja in pannan då?

/H

• Peppar

Nån skrev i en annan tråd att dermstore inte levererar till Sverige längre, vet inte om de gör det igen nu. Jag beställde från www.lookfantastic.com senast, och det funkade bra i alla fall.

• Charlottisen

HEH:

Dermalogica verkar inte ha några specifika nattkrämer, istället sa hudterapeuten att jag skulle använda skin smoothing cream både morgon och kväll.

Det är nog jättebra om du hittar en salong som använder produkterna och kan göra en hudanalys. Jag fick med mig ett papper hem där det står vilka produkter jag bör använda och hur ofta.

Själv brukar jag snarare passa på att smörja in huden mer på kvällen, på natten gör det ju inget om man blir glansig i pannan. Skulle tro att du helst ska smörja in hela ansiktet två gånger om dagen.

• Charlottisen

Peppar: jag ser inget på dermstores hemsida om att de inte skulle frakta till Sverige, så jag hoppas det funkar...

• Missen2004

HEH:

Precis som Charlottisen säger, så ska du använda din ansiktskärm både till dag och natt - huden har nämligen ingen klocka..har du torr hud på förmiddagen, så har du det även på natten.
    Smörj in hela ansiktet, men undvik att smörja in huden runt ögonen med en vanlig ansiktskräm..där ska man istället ha en speciell ögonkräm.

Svar på tråden Dermalogica