HEH:
Har jobbat tidigare på en skönhetsbutik som bl a. sålde Dermalogica. Kan säga att det är ett mycket bra märke - hög kvalité. Hos oss var märket en storsäljare och mycket efterfrågad.
Det finns 4 produkter som du ska ha till din hy:
1.Ansiktstvätt - Anti-Bac Skin wash (verkar starkt uttorkande, så hudproblemen "dör ut") tror du att det kan vara för starkt för dina torra partier, så tror jag att Dermal Clay clenser är något för dig (tvättar bort orenheter på djupet, men irriterar inte).
2.Ansiktsvatten - Multi-active toner, tar bort de sista orenheter som kan vara kvar efter rengöringen och ger fukt åt huden.
3.Ansiktskräm - Oilcontrol lotion, förhindrar att du under dagen får fet hy, små "microbitar" äter upp fettet i porerna.
Active Moist är kanske att föredra för dig med torrare hudpartier. Den är helt fri från fett/olja, så den tillför endast massor med fukt och håller huden fuktad under hela dagen.
4.Ansiktsmask - Anti-Bac cooling masque (lugnar hyn, reglerar talgproduktionen och tar bort överflödigt fett, ska även förhindra uppkomsten av hudproblem).
Jag skulle rekommendera dig att först gå till en hudterapeut för att få din hud utvärderad. Huden förändras med tiden och är något högst individuellt, vilket gör det svårt att så här på rak arm säga vad som passar eller inte passar just till dig. Vill du inte gå till en hudterapeut eller inte har en i närheten, så kan du ju alltid köpa Dermalogicas Prov kit för olika hudtyper. Enligt vad du berättar i ditt inlägg, så tror jag att det bästa för dig vore om du prövade antingen:
Dermalogica skin kit - Acne Prone eller
Dermalogica skin kit - Oily
Lycka till med valet av produkter!