• ovan brud

korta brudar: brudskor med riktigt hög klack?

Hejsan

jag är väldigt kort och vill gärna komma upp så att klänningen får bättre fall. Är det ngn som har tips på var jag bäst hittar stadiga men mkt högklackade skor?
    (helst stockholm eller malmötrakten)

Tack på förhand

• Svar på tråden korta brudar: brudskor med riktigt hög klack?
  • Tokan

Hej!
    Har inget tips om bra höga skor (är 1,80 själv)men vill bara göra ett litet inflik, ingen kritik.
    Kommer du orka/klara att gå i jättehöga klackar en hel dag? Tänk på attt du kanske går i grus, gräs antagligen kommer få dansa hela kvällen, om ni har sådan fest.

Det verkar som att du kan vara van vid höga klackar och du har säkert redan tänkt på detta, men ändå.

Klänningen faller väl lika fint om du har "normal" höjd på klacken, vad nu det är?

Lycka till med letandet i varje fall!

• Znitan

Jag tänkte precis som Tokan... Du måste ju orka gå och stå hela dagen och dansa hela natten.
    Har du redan köpt klänningen? Annars kan ju olika modeller få dig att se längre ut än andra.

• Anchie

Jag är också kort, 1,58... Jag kommer ha ett par "stadiga" med bredare klack i kyrkan för att sen byta till ett par som är mer "läckra" med smalare klack till fotografering och fest. Kolla på Thalia i Sthlm, de har många fina tycker jag. Annars kan jag rekommendera att åka till Köpenhamn om du bor i Malmö, där är skoutbudet betydligt bättre. Lycka till!

• Fenomena

I den här tråden diskuterar vi skor och kläder som finns på en viss sajt. Där finns allt från riktigt trashy till ganska smakfullt. Mycket HÖGA klackar. Jag skulle aldrig klara av att gå i dessa, fram för allt inte under en hel dag. Happy hunting!

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m641626.html

• Maria

Haj - jag hade samma problem - är kort och ville hitta traditionella brudskor typ sidenpumps, gärna lite dekorerade, men med riktigt hög klack. Jag kunde inte hitta detta i Sverige, utan köpte i Emgland bär vi var på resa där.

Visst går man mycket på bröllopet, men om man som jag är kort och van vid att gå i högklackat så är det inget problem. Men om man aldrig gör det annars bör man nog tänka sig för. Det går ju oftast inte att byta till låga skor mittunder i fall man har hellång klänning, då släpar den ju helt på marken. Men jag hade mina högklackade hela tiden från att vi åkte till kyrkan tills festen var slut efteråt och hade inte några problem med det.

• Lenchen

jag ar ocksa jattekort och min pojkvan riktigt lang... Jag kommer nog att ha hogklackat (for att fa lite mer jamn hojd pa oss ) men inte mer hogklackat an vanligt. Jag brukar ofta ga i sadana skor sa jag ar ganska van och antar att det inte kommer att bli sa jobbigt pa brollopet. Jag skulle rekommendera att inte ha nagra extra extremt hoga skor (jag antar att du inte brukar ha det for da skulle du val redan veta var man kan kopa sadana) ta den hojd du brukar ha i vanliga fall...

Svar på tråden korta brudar: brudskor med riktigt hög klack?