• Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Feb 14:08
    37630 visningar
    40 svar
    40
    37630

    Få mindre tuttar?

    Fåfänga jag undrar om någon vet hur man får mindre bröst? Jag fick jättestora bröst när jag åt p-piller, och fast jag slutade med pillren för typ ett år sedan blir de inte mindre igen. Jag vill krympa ett par kupor till bröllopet, men vill inte göra nåt drastiskt som att panikbanta (jag är redan ganska smal) eller operera (ONT!). Det finns ju bh:ar som trycker ihop brösten så att de ser mindre ut, men jag tycker att det gör ont när de pressas ihop så hårt, speciellt om man ska ha den en hel dag och kväll... Någon som vet vad man kan göra? Jag har hört att brösten blir större om man simmar mycket, så det kanske jag borde låta bli?

  • Svar på tråden Få mindre tuttar?
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Feb 14:10
    #0

    Ja, du får väl trolla med knäna om du inte vill operera dig. Alternativet är att acceptera din kropp och det är nog det bästa!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Feb 14:24
    #0

    Ojdå, du verkar ju ha jätte stora bröst om du vill att de krymper ett par kupor.
    Men där finns väl inget man kan göra åt det, förutom att operera sig.

    Anonym

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Feb 14:29
    #0

    Jag har ett par jäkla G-kupor! Och eftersom jag bara är 160cm lång och har 70cm runt bröstkorgen ser jag ut som en mjölkko. Och de sitter inte direkt under hakan som på Pamela Anderson, utan fladdrar snarare nånstans vid knäna... Så jag hoppas fortfarande på att nån har nåt tips! Operation verkar vara så himla otäckt, har en väninna som förminskade sina bröst, och de plockar bort hela bröstvårtan och syr dit den igen efteråt! Ca 30% kan inte heller amma efter operation, så det känns inte som nån bra lösning...

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Feb 14:37
    #0

    Lisen, att du ser ut som en mjölkko är ju oväsentligt, det viktiga är ju hur du mår!

    Får du ont i ryggen av dessa jättemonster till bröst så ska du ta kontakt med läkare, de kan göra bröstreduktioner som inte påverkar din förmåga att amma. Dessutom tror jag att man får operationen betalt av landstinget också.

    Det enda du kan göra för att på naturlig väg är ju att motionera som en galning. Bränna fett, för det är ju vad bysten består av mest, fett och möjlkkörtlar.

    Lycka till!

    Petra

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Feb 14:39
    #0

    Jag antar att du redan måste köpa dina underkläder på specialbutik. Jag har svårt och då är jag en 75 DD vilket jag ändå tycker är rätt vanligt. Sporttoppar trycker ihop dem lite så de känns mindre. Jag tycker olika modeller på BH-ar gör att de ser lite olika stora ut så det bästa är att gå in i en bra specialbutik där de kan hjälpa dig att hitta nåt som känns bekvämt men fortfarande gör dem lite mindre.
    Jag skulle inte heller rekomendera operation om du inte har problem med ryggen pga brösten. Ju mer de tar bort ju sämre blir resultatet efteråt.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Feb 14:42
    #0

    Ja, om inte brösten blir mindre efter att jag fött barn och ammat dem klart ( många får ju mindre bröst då) kanske det blir en operation. Men jag vågar nog inte före, det är ju ändå att mata barn man egentligen har dem till. Kom just på att man kanske kan gå till en sömmerska och sy upp en bh som håller in dem utan att det gör ont? Vet inte om det går men det är ju värt att kolla upp....

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Feb 14:44
    #0

    Lisen!
    Gå till en sömmerska som är utbildad att sy underkläder. Det krävs en del av en bh som ska vara både bekväm och sitta snyggt.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Feb 14:57
    #0

    En bra BH är A och O när man har stor byst. Det är viktigt att stödet kommer från sidorna och nedifrån och att axelbanden är breda och inte skär in. Drar själv 75F-G och är 1,59 lång så jag förstår att det känns jobbigt. Det tog många år men numera har jag vuxit i dem.

    I Stockholm finns en suverän affär som heter Gustaf Mellbins och ligger på Västerlånggatan i Stockholm. De har just stora storlekar, kunnig och serviceinriktad personal så om du bor i Stockholm rekommenderar jag dig verkligen att gå dit.

    Är man orolig för operation (och det förstår jag, det är aldrig 100-%igt riskfritt) så får man nog försöka lära sig att trivas med den kropp man har. Inte alldeles lätt det vet jag men med tiden blir det kanske lättare att acceptera sin kropp som den är.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Feb 15:05
    #0

    Finns en underbar minimizer (bh som minskar bystmåttet) från Maidenform. Den ger bara en känsla av stabilitet, utan att trycka ihop bysten så det gör ont.
    Själv har jag "bara" D-kupa men använder uteslutande denna modell. Kostar runt 300-320 men det är värt varenda krona...

Svar på tråden Få mindre tuttar?