• MHe

Gifta sig i Ulriksdals slottskapell 31/7?

Hej,

Vi skall gifta oss i Ulriksdals slottkapell 31 juli i sommar. Är det någon annan som skall göra det? Vore intressant att diskutera ert upplägg i så fall!

Hoppas på svar!

• Svar på tråden Gifta sig i Ulriksdals slottskapell 31/7?
  • KAAX

Ja, vi hade tänkt att gifta oss där - men det är inte förrän om ett år.
    Det är ju så fint i Ulriksdal och kappelet är så intimt och mysigt!
    Vad ska ni ha för präst?

• MHe

Så kul med svar!

Vi har haft lite problem med att boka präst för att vi var sent ute, inte gifter oss i "vår" församlingen och för att det är semestertid även för präster. Nu har vi i alla fall fått kontakt med en präst som heter Ted Harris och som arbetar i Adolf Fredriks församling. Han lät jättetrevlig i telefon och vi ska träffa honom nästa torsdag. Känns spännande. Kapellet är som du skrev så fint. Vi kommer att åka båt därifrån till Elfsviks gård på Lidingö där vi har fest. Var ska ni ha fest? Vilken tid/datum gifter ni er? Bra att ni har gott om tid för att planera.

Kram

• KAAX

Vi hade tänkt att ha festen på Ulriksdals Wärldshus. Men vi får se - det blir ju så dyrt. Vad betalar ni på Elfsviks gård?
    Kan du inte berätta hur prästen Ted Harris var? Det är svårt att veta vem man ska ta och om de är bra.

• MHe

Elfsviks gård är tyvärr också väldigt dyrt (ca 1300 kr/pers) men efter att ha varit där hade vi så svårt att hitta något annat ställe som vi tyckte om. Då jämförde man bara med Elfsvik. Vi tittade även på Ulriksdals värdshus men det var lite för litet, tror att de tar max 80 pers och vi blir antagligen ca 100 pers.
    Vi ska träffa Ted Harris på torsdag så jag får berätta om det senare. Vilket datum gifter ni er?

• HEH

Vi ska oxå gifta oss där, men inte förrän nästa sommar heller. Jag är uppväxt i närheten så det är som min "hemmakyrka" och vackrare finns inte! (nästan iaf.. ).

Vi funderar på Mats Furemalm, men det känns så konstigt att boka redan nu...även om det nog inte är det. Har ni fixat organist?!

/H

• KAAX

Vi gifter oss i maj 2005 - ej riktigt bestämmt exakt datum.
    jag tycker att Mats Furemalm verkar vara ganska rolig! Vi kanske oxå kommer att kontakta honom. HEH - Har ni pratat med honom? Vad tar han betalt - vet du?

• MHe

Det har varit flera inlägg om Mats Furleman på Bröllopstorget (det vet ni säkert redan). Boka i tid, jag har märkt att det är jättesvårt ju närmare det kommer!
    Ang. organist så ringer man själv till organisten, Ivar, som vanligtvis spelar i Ulriksdals slottskapell. Han låter väldigt trevlig men rätt så virrig. Vi ska försöka mötas med honom och bestämma musik, förhoppningsvis i helgen. Han spelar då upp endel förslag och det tycker jag låter bra för jag har ingen aning om vad man ska välja! Det som är lite synd med Ulriksdal är att det kostar (hyra), och även extra för organisten. Men man lever bara en gång...

• KAAX

Menar du att det är svårt att få tider inför nästa år oxå? Maj05? Men organisten behöver man väl inte boka än?
    Jag kanske måste bestämma mig ganska snart

• MHe

Förlåt det var inte meningen att stressa dig, du är ute i jättegod tid. Det var det att vi besämde att gifta oss i februari/mars i år och då var vi redan sent ute. Organisten behöver man inte boka långt innan, han sa till och med att en del par ringer ett par dagar innan sin vigsel, men det skulle jag inte ha nerver till att göra.

Om man däremot har önskemål om en speciell präst så är det ju bra ju tidigare man är ute.

Svar på tråden Gifta sig i Ulriksdals slottskapell 31/7?