• Nån som vet nåt bra mysigt hotell i Köpenhamn

Tor 15 apr 2004 15:48 Läst 16327 gånger Totalt 12 svar
    nån gång i sommar­;)
    Visa endast
    Tor 15 apr 2004 15:48

Vi ska gifta oss borgeligt i sommar i malmö och tänkte sen spendera bröllopsnatten i köpenhamn, nån som vet nåt bra hotell?

• Rospig­g
    Visa endast
    Tor 15 apr 2004 15:54 #0

Ett riktigt mysigt hotell är 71 Nyhavn****, ett gammalt packhus i Nyhavn där man ska bo i den gamla delen. Ett annat är Hotel Phoenix****, elegant och vackert i närheten av slottet, eller varför inte det helt nya Skt Petri*****, urläckert!!

Vill du läsa om dem hittar du info på www.visitdenmark.com , under rubriken övernattning (här finns de flesta hotell). www.visitcopenhagen.dk ger också bra tips.

• Malmöf­licka
    Visa endast
    Tor 15 apr 2004 15:56 #0

Jag och min pojkvän bodde på ett hotell som jag tror heter Admiral. Supermodernt men ändå mysigt men träbjälkar i taket och så. Dessutom är hotellets restaurang fått något pris för sin mat. Det ligger mycket centralt.

• Julitä­rnan
    Visa endast
    Tor 15 apr 2004 16:04 #0

Jag har också bott på Admiral med min sambo, som faktiskt är dansk! Det är jättemysigt, med bjälkar i taket som "Malmöflicka" sa och förhållandevis billigt... Ligger väl också vid Nyhavn? Eller är det jag som är förvirrad?

• Rospig­g
    Visa endast
    Tor 15 apr 2004 16:14 #0

Copenhagen Admiral ligger ett par tvärgator "bakom" Nyhavn och är också ett gammalt packhus, precis som 71 Nyhavn. Ett modernt hotell som har behållit det gamla vackra trots upprustning. Och absolut också ett bra val..

• Sommar­-04
    Visa endast
    Tor 15 apr 2004 18:25 #0

Om jag far lov att fraga ocksa. Nagon som vet om dar ar nagot bra hotell nara stationen och Tivoli?

• Brud_2­005
    Visa endast
    Tor 15 apr 2004 18:37 #0

Radisson SAS Royal Hotel ligger mittemot Tivoli.

• Fre 16 apr 2004 08:23 #0

Grand hotel ligger väldigt nära Tivoli. Inte alls så dyrt som det låter. Där har vi bott ett par gånger. Det finns ett antal hotell just däromkring. Vi skall till Köpenhamn i maj och har bokat via en sida som heter
    www.kopenhamn.org

Relativt billiga hotell. Då får man också ett Köpenhamnskort.

• Julitä­rnan
    Visa endast
    Fre 16 apr 2004 08:48 #0

Nu är jag här igen! Frågande min sambo, dansken, och han föreslog Marriott (marrott.com). Kanske inte så billigt, men nybyggt och det ligger nära stationen. Ska vara jättefint.

• Fre 16 apr 2004 16:39 #0

hejsan

jag är dansk och tycker att nyhavn 71 är himlabra men se till att ni beställer rum med sjöutsikt annars kan ni få rum utan utsikt alls.

admiral är också bra. Lite mer lyxigt och inte så klaustrofobiska rum som nyhavn 71. Men inte heller så mysigt som nyhavn 71 kan vara.

om ni vill lite norr om kbh vill jag kolla www.bregnerod-kro.dk

Det är kanonfortjusande kro ute i romantiska skog och ni får ½ flask champagn på brudsuiten och silke på sängen. Vi ska ha egen brollopsnatt der.

• Sön 22 jan 2017 15:02 #12
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll