Bra mascara för linsanvändare??
Nån som vet bra mascara för linsanvändare?
Vissa mascaror gör att mina ögon blir torra när jag har linserna i.
Behöver tips på BRA mascaror som är bra för linserna men ändå blir snyggt.
Nån som vet bra mascara för linsanvändare?
Vissa mascaror gör att mina ögon blir torra när jag har linserna i.
Behöver tips på BRA mascaror som är bra för linserna men ändå blir snyggt.
Dior's maximeyes!
jag använder lancomes def...nånting o jag har inga problem med linserna pga den, har använt den i 2 år snart, plus att den är skitbra! om du har problem med torra ögon så prata med din optiker, det ska finnas nån olja som förhindrar det. lycka till
Va? Torkar mascara ut linserna? Det har jag aldrig tänkt på. Har använt linser från och till i 14 år och har aldrig haft problem med linserna i samband med mascara. Jag tycker att de flesta vattenfasta/vattenavstötande mascaror fungerar ihop med linser. Max Factor, Kanebo 38 grader och Maybellines rosagröna flaska är de jag har använt.
/Kattfot
Torkar ut? Jag har hört att största problemet är att linserna blir smutsiga av make-up överhuvudtaget, och att vattenlöslig mascara därför är bättre än vattenfast. (Ingenting för snyftande brudar, kanske... ) Själv har jag engångslinser så jag tycker inte det är någon skillnad, sålänge man sätter i linserna före mascaran, så att det inte kommer mascararester under linserna.
Kanebo 38 grader er min favoritt.
Den drysser ikke, og du slipper å bruke sminkefjerner for å fjerne den. Bare vann som holder 38 grader. Linsebruker i maaange år. B)
Kanebo 38 er forresten "cry-proof" også, så "snyftande brudar" kan trygt velge den. ;)