• Junibr­ud 04
    Äldre 18 Feb 19:23
    4369 visningar
    14 svar
    14
    4369

    Rånäs slott!!

    Vi ska gifta oss och ha festen på Rånäs i juni. Det är ett underbart ställe!! Rummen är jättefina och personalen urproffsig. Vi ser verkligen fram emot den stora dagen. Vi ska snart proväta menyn och jag kan då återkomma om maten... Miljön är i alla fall fantastiskt vacker och bröllopssviten urtjusig med jacuzzi och fönster ut över slottsparken och en söt sjö. Ni skulle inte bli besvikna....

  • Junibr­ud 04
    Äldre 11 Mar 10:38
    #0

    Hej igen!"!

    Nu har vi varit och provätit vår meny på Rånäs!! Helt underbart gott och servicen var på högsta nivå. Läs DN i söndags. Där är ett halvsidigt reportage om Rånäs med mycket fina betyg!

    Jag kan inget annat än varmt rekommendera Rånäs än så länge. Vi stannade även över natten och njöt dagen därpå av den fantastiska frukostbuffén. Rummet var också mycket fint och trevligt.

  • Junibr­ud 04
    Äldre 13 Mar 11:02
    #0

    Hej Gosing!

    Maten var suverän!! Högsta kvalitet.
    Vi ska ha Sparris med peccorino och rostade pinjenötter till förrätt. Kafferostadanka med päronkompott,rotsaktstorn och sherryvinsås till varmrätt. Ingen efterrätt men fick ändå chokladmoussen när vi var där nu. Vi ska bara ha bröllopstårta från En liten smula. Allt var en fullträff. Fantastiskt gott och bra viner till också. Jag kan bara säga att ni har något härligt att se fram emot.

    Jag kan rekommendera att stanna över natten där när ni proväter. För man får mycket vin till och champange när man kommer!

    ÅÅÅ, det är så bra allting med Rånäs!

    MVH Junibrud 04

  • Junibr­ud 04
    Äldre 13 Mar 18:34
    #0

    Hej igen!

    Vi har inte valt tårta ännu och jag kan ana att man kommer ha kontakt med En liten smula direkt. Jo förresten jag fick nummer dit för att jag ska kontakta dem direkt.

    Ankan är verkligen att rekommendera. Mycket bra!

    Rummet bestämde vi oss för när vi kom dit och fick då det som fanns kvar. Ett enkelrum med queensize säng så det var perfekt. Vi lade på det på summan som kommer efter festen. Så jag vet faktiskt inte...

    När ska ni gifta er? Var befinner du dig nu?

  • Junibr­ud 04
    Äldre 14 Mar 10:24
    #0

    Vi gifter oss den 12:e så det är veckan innan er.

    Vi har också bara varit utanför kyrkan två gånger. Nu förra helgen och sommaren 2003. Men den ser ju jättefin ut och en anställd på Rånäs som är uppvuxen i Rånäs by sa att den var nyrenoverad och jättevacker. Så det blir säkert bra.

    Har du fixat mycket i USA eller köper du klänning m.m. i Sverige? Det måste finns ett stort utbud i USA!?

    Hur många kommer ni att bli på er fest?

Svar på tråden Rånäs slott!!