• Gullvi­va
    Äldre 17 Feb 17:37
    40380 visningar
    17 svar
    17
    40380

    Jag behöver en hänvisning till världens bästa gynekolog (långt...)

    För ett par år sedan så blev jag kallad till min första cellprovtagning, men jag vågade inte gå. Nu blev jag kallad igen och gick inte denna gången heller. Av rädsla...

    Bakgrunden är den att jag vid mitt första gynbesök (ungdomsmottagningen i Solna) för flera år sedan blev väldigt illa bemött. Barnmorskan hånade mig rätt upp och ner då min mödomshinna var för tjock och inte skulle gå att spräcka genom att ha sex.

    Jag fick återkomma dagen efter då en gynekolog från Karolinska skulle finnas på UM och även hon sa att det inte såg notmalt ut. Jag blev helt knäckt. för inte har se rätt att säga att man inte ser normal ut.

    Jag blev iaf skickad till St Görans sjh där de skulle operera mig. Gynekologen där var inte det minsta bättre. Jag fick en lokalbedövning som släppte efter bara ett par sygn, så de sista sju stygnen kände jag helt och hållet. Jag sa till naturligtvis, men hon talade om för mig att jag inbillade mig. Väl ute ur operationsrummet så hade sköterskorna skickat iväg min sambo så honom kunde jag inte hitta. Sängen (som jag blivit lovad hela dagen) fick jag inte ens sätta mig i. Den var nybäddad för nästa patient...

    Jag var så omtumlad efter denna operation att jag inte kunde tänka klart. Så tanken på att en taxi nog vore det bästa sättet att ta sig hem slog mig inte. Jag tog tunnelbana... Och naturligtvis så släppte bedövningen helt långt innan jag kom hem. Jag grät hela vägen hem.

    Idag så har jag för det första ren skräck för att besöka en gynekolog. jag har varit på ungdomsmottagningen ett par gånger efter (inte i Solna), men vägrat att göra en undersökning. Men egentligen vill jag... Nu är jag dessutom för gammal för att gå till UM.

    Att jag berättar hela historien för er är absolut inte för att jag tycker synd om mig själv (om någon nu skulle tro det ). Ibland är det bara skönt att få dela med sig av sina erfarenheter.

    Jag vill bara att ni ska hjälpa mig att hitta en privat gynekolog som jag kan lära mig att lita på.

    Jag skulle bli jätteglad om ni kan tipsa mig.

  • Svar på tråden Jag behöver en hänvisning till världens bästa gynekolog (långt...)
  • Gullvi­va
    Äldre 18 Feb 20:05
    #0

    Tack för all hjälp!

    Nu har jag tips på några bra att kontakta.

    Kram på er!

Svar på tråden Jag behöver en hänvisning till världens bästa gynekolog (långt...)