• Mån 5 sep 16:23
    4380 visningar
    1 svar
    1
    4380

Känner mig sårad inför min bästa väns bröllop

Jag och en till tjej blev i våras tillfrågade om att bli tärnor på min bästa väns bröllop. Jag blev så himla glad och har gjort allt för att kuna finnas där för henne. Jag har tagit ledigt och lagt in semester för att kunna hjälpa till, vilket den andra tärnan inte gjort. Vi har olika liv så jag har haft förståelse för det.

Igår fick jag veta att hon placerat den andra tärnan vid sitt eget bord och mig vid ett helt annat bord längre bort. Känner mig ärligt talat ganska sårad. Hon får ju såklart placera oss som hon vill, men började helt ärligt ifrågasätta vår vänskap. Hade det varit jag hade jag aldrig gjort så mot henne eller någon av mina tärnor. Tror hon märkt att jag tagit ett steg tillbaka och undrar nog vad som hänt, men jag skäms för att jag känner såhär och vill inte på något sätt göra henne ledsen inför bröllopet.

Ska jag bara släppa det eller borde jag ändå lyfta det med henne?

• Svar på tråden Känner mig sårad inför min bästa väns bröllop
  • Lör 10 sep 19:31

Det finns många anledningar till att placera någon vid sitt eget bord. En av mina vänner hade det tvivelaktiga nöjet att sitta vid honnörsbordet eftersom han då fick sitta bredvid min ganska tröttsamma mamma.  Jag litade på att han klarade av henne, och mutade honom med en trevlig tjej på andra sidan. Flört

Jag hade inte tagit bordsplaceringen som en recension av er vänskap, eller en mätare på hur mycket hon uppskattar ditt engagemang. Du är tärna, och bara det visar att hon uppskattar din vänskap mycket. Försök tänka på det istället, gå dit och ha kul!

Svar på tråden Känner mig sårad inför min bästa väns bröllop
Logga in
Bli medlem