• Äldre 6 Mar 17:39
    25351 visningar
    9 svar
    9
    25351

    Bröllopsplanering app+webb

    Såg att det finns en del trådar om tips på appar för planering, men jag är ute efter en där jag både kan logga in via webben och ha en app för Android. Jag hittade www.weddingwire.com och började skapa konto på webben men när jag skulle ladda ner appen till telefonen så stod det att den inte stöds i min region (Sverige). Är det någon som kan tipsa om en sida som har båda funktionerna? Ännu bättre om jag och min blivande kan ha ett varsit konto kopplat till samma planering.

    Vet inte om tråden hamnade rätt 

  • Svar på tråden Bröllopsplanering app+webb
  • Äldre 6 Mar 21:37
    #2
    Tilding skrev 2019-03-06 17:51:17 följande:

    Det beror ju på vad du menar med palnering förståss, jag vet inte riktgit vad du är ute efter men jag ville skapa en bröllopshemsida så våra gäster hade någonstans att kolla information (typ boende, vigsel, fest, adresser, osa, och så vidare) så jag skapade hemsida på withjoy.com - det var helt gratis och super enkelt, de hade massa olika planringsverktyg men jag vet ju inte om de har allt som ni letar efter. Men de hade i alla fall en app som man kunde ladda ner på telefonen och komma åt sitt konto därifrån också. Vet inte alls om det var det du var ute efter men du kan ju kolla upp det. :)


    Jag är ute efter en där vi kan lägga upp budget, todo-lista (gärna med standardförslag), gästlista och liknande. Det känns som att det är så mycket som ska fixas som man inte tänker på så det vore väldigt skönt att kunna få förslag på saker. Både jag och sambon jobbar med IT så att fixa en sida själva med info till gästerna är inget problem så det är främst för vår egen planering som jag letar efter en sida med både app- och webbåtkomst.

  • Äldre 7 Mar 08:35
    #4
    Tellings skrev 2019-03-07 02:47:46 följande:

    Kolla wedsly, kanske är något sånt du söker? Glad


    Jag testade den, men den har än så länge bara checklista (ganska buggig dessutom). Gästlista och bordsplacering ska komma snart men budget verkar inte vara på väg och det är framförallt checklista och budgetverktyg som jag är ute efter. 


    Funderar på om vi ska ta en av de jag hittade som är på engelska, men det hade varit skönt om den var på svenska. Att hitta en som har både app och webb verkar svårt så kanske får nöja mig med en som bara är på webben

  • Äldre 7 Mar 15:14
    #7
    Tellings skrev 2019-03-07 14:10:59 följande:

    Okej! Jag använder inte själv verktygen, vi är registrerat företag där bara. Wedsly är ju rätt nya så dom vill säker veta ifall det är något som inte funkar. Hör av dig till dom på insta eller så, tror dom skulle uppskatta buggrapporter eller ifall du har idéer. Men lycka till iallafall, hoppas du hittar något????


    Ja, jag tänkte skicka lite buggar och idéer till dem. 

    Det blev weddingwire som vi kör på. Vi får ingen app, men den har alla andra funktioner på webben så det kan vi leva med
Svar på tråden Bröllopsplanering app+webb