• Äldre 20 Mar 10:32
    5155 visningar
    0 svar
    +1
    0
    5155

    Stanna eller gå?

    Jag undrar om någon har varit i en liknande sits och kan ge lite råd.
    Jag och min blivande har varit tillsammans i strax över 10 år. Inga barn men hus och hund. Genom åren har jag tvivlat på om vi egentligen passar ihop, har även gjort slut efter ca 5 år och då dejtade jag en annan kille. Gick tillbaka för det kändes inte rätt med den andre. Men fortfarande har tankarna snurrat om jag inte borde ha varit ensam ett tag innan jag gick tillbaka... Jag blev glad när han friade och vi planerar att gifta oss nu i höst. Men mer och mer har det krupit fram tvivel... Vi har vardagslivet pretty much nailed, bråkar aldrig och har det mysigt ihop. Men jag är 30 år och vill ha mer ut av livet än bara "mysigt"... Vi har aldrig varit på någon resa och ska vi hitta på något tex gå på bio så är det jag som är den drivande. Han verkar nöjd med att bara vara hemma. Stor familj har aldrig varit min dröm och barn; ja jo, någon gång kanske. Men när tanken kommer att "är det här allt?" då vill jag bara gå och gömma mig... Jag känner panik för att lämna allt och börja om, och jag känner panik för att stanna kvar.

    Kan någon hjälpa mig vad jag ska göra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-22 05:38
    Ingen som fått kalla fötter..?

Svar på tråden Stanna eller gå?