• Äldre 15 Jul 12:57
    6076 visningar
    2 svar
    2
    6076

    Min fästman är ovillig att spara till bröllopet

    Jag och min fästman har varit förlovade i två år och äger en lägenhet ihop. Vi ska gifta oss nästa sommar och kommer ha ett bröllop med ca 80 gäster (ungefär hälften/hälften) fördelat. Min blivande man tjänar mer än vad jag gör då jag studerar samt arbetar extra - jag har dock sparat ihop till mer än halva kostnaden som bröllopet kommer gå på själv då jag har jobbat extra och har ganska mycket pengar sparade sedan innan. Nu till problemet. Han kommer med ursäkter varje månad om varför han inte har råd att sätt in pengar på vårt bröllopskontot som vi har öppnat gemensamt. (Det är inte hysteriska summor det handlar om, ca 1500 kr/månad). Även fast vi har kommit överens om och pratat om hur mycket vi behöver sätta in. Nu har han haft så många månader med ursäkter och jag börjar inse helt seriöst inte kommer få detta att gå ihop själv. Har försökt att prata med honom och han säger bara att vi sparar så mycket vi kan, och "det löser sig". Han verkar inte ha några sparpengar heller för uppstår det en oväntad kostnad måste han be sin mamma om hjälp, även om hans ursäkt vissa månader är att det måste gå till hans privata sparande. Som inte verkar existera. Han verkar dock otroligt exalterad över all planering ang. böllopet i övrigt. Bortsett från den ekonomiska biten.

    Och när jag säger att vi kanske ska kompromissa med en billigare tårta, ring eller minska ner på antalet gäster säger han att jag ska sluta larva mig. Har föreslagit att vi ska sätta och och budgetera tillsammans för att se hur vi ska få ihop det. Då blir han irriterad och tycker att jag är jobbig och säger ännu en gång att jag ska "skärpa mig, och det löser sig".