• Anonym (villr­ådig)
    Äldre 10 Jun 15:12
    9811 visningar
    5 svar
    5
    9811

    Lång resa för tråkigt bröllop

    Utsäkta för långt inlägg.Jag och sambon ska gifta oss. Vi planerar bröllop om ca 1-1.5 år. Vi har ännu inte bokat något och planeringen känns mest jobbig. Läget är såhär:

    Vi vill gärna gifta oss med bara våra allra närmaste där. Det skulle bli 20-40 gäster.Vi vill gifta oss på en plats som betyder mycket för oss. Resvägen är inte så lång för oss men för mångs av gästerna. Dagen som vi skulle vilja ha ser ut såhär: vigsel på en väldigt vacker plats solist+musiker i kyrkan. Efter det bröllopsmiddag. Förhoppningsvis med tal,spex och annat trevligt. Sedan ev trubadur/Spotify och pubstämning och relativt tidig avslutning. Det vi inte vill ha är stor fest med fylla och dans. Min sambo avskyr att dansa. Jag kan tänka mig det,men är inte jätteförtjust i det och det skulle kännas väldigt jobbigt på ett bröllop där man står så mycket i centrum.

    Problemet är att flera av våra närmaste dels har utttryckt att de väldigt gärna vill vara med på vårt bröllop men också att de förväntar sig en stor fest in på småtimmarna. På något vis känns det nästan som att vi lurar dem- "tvingar" dem att åka långt för en enda kväll som de inte tycker är speciellt kul. Jag är rätt säker på att de skulle komma.

    Flera som vi har pratat med upplägget om förstår oss och tycker att det låter som något som passar oss och är positiva. Men jag vet också flera som inte skulle gilla det alls.

    Hur skulle ni göra? Skulle ni ens komma på ett bröllop som bara är en vigsel+middag?

  • Svar på tråden Lång resa för tråkigt bröllop
  • Anonym (villr­ådig) Trådstartaren
    Äldre 10 Jun 16:20
    #2

    Absolut, det är ingenting som hindrar att festen fortsätter isf. Men min erfarenhet är att festen brukar dö ut när brudparet har lämnat.

Svar på tråden Lång resa för tråkigt bröllop