• Äldre 18 Apr 05:39
    15990 visningar
    0 svar
    0
    15990

    Hjälp! Att vara brudtärna eller inte?!

    Hej,

    Jag har lite beslutsångest. Det är nämligen så att jag tackade ja till att vara brudtärna till en gammal barndomsvän som jag sa upp kontakten med för säkert 10 år sen. Det var hennes eget fel för hon ignorerade mig hela tiden tills jag gav upp och lät det dö ut. Nu har hon återupptagit kontakten och efter två-tre träffar under bara två år så frågade hon mig om jag ville vara hennes brudtärna. Rent spontant sa jag ja för jag vet att hon inte har så många tjejkompisar och ena av hennes brudtärnor är hennes fästmans vänner. Det känns otroligt krystat då jag tycker att tärnrollen är ganska viktigt med mycket ansvar och jag känner knappt denna människan längre. Hade jag enbart blivit bjuden skulle jag inte haft några problem men nu vill hon att jag ska vara hennes brudtärna. Nu står jag vid en återvändsgränd och vet inte vad jag ska göra. Vad är mest korrekt att göra? Ska jag vara någons brudtärna enbart för sympati för jag vill inte såra henne eller ska jag vara ärlig och rättvis och säga att jag inte kan vara brudtärna men kommer gärna på festen?

Svar på tråden Hjälp! Att vara brudtärna eller inte?!