• Äldre 17 Mar 18:23
    28062 visningar
    6 svar
    6
    28062

    Sambo innan giftemål?

    Folk får göra exakt hur de vill men JAG skulle aldrig gifta mig med någon jag inte bott ihop med under minst något år i alla fall. Spelar ingen roll hur länge vi varit tillsammans. Jag vill veta att det fungerar även när vi delar ett hushåll på riktigt, när vi måste ta gemensamt ansvar för hem och allt och att vi kan få vardagen att fungera. Tror det är därför många reagerar då man faktiskt inte lärt känna en person riktigt på djupet förrän man bor ihop.

    Bor man inte ihop så kan man alltid komma bort om man känner att man inte är på humör och man behöver inte irritera sig på hur någon annan väljer att bo då det är upp till var och en i gemene hem men när man bor ihop så måste man komma överens. Det kan ju funka skitbra ändå. T.ex så skulle jag och min fästman inte ha haft något problem alls om vi gift oss först och flyttat ihop sedan, men det vet man ju inte i förväg och då jag tycker att giftermål är något ofantligt stort i livet så vill jag bara göra det en gång och då vill jag i alla fall ge det de bästa förutsättningarna för att se att det verkligen är rätt val att gifta sig med en person. Man kan ju aldrig veta säkert om en relation kommer hålla eller ej, men som sagt, vissa steg gör ju att man kan avgöra om det är mer troligt eller ej.

    Men så länge jag inte tvingas gifta mig innan samboliv så tycker jag att alla får göra exakt som de vill. DOCK så skulle jag definitivt argumentera om det ändå då alla har rätt till sina åsikter. :) Jag är heller inte religiös så.

    Kör på du. :)

Svar på tråden Sambo innan giftemål?