• Äldre 9 Mar 16:53
    8617 visningar
    1 svar
    1
    8617

    Litet intimt bröllop

    Hej!

    Jag och min sambo planerar förlova oss nästa år och gifta oss året efter eller sommaren 2020. Vi får barn denna sommaren så känns som det blir tillräckligt med roligheter i år! Har iallafall börjat planera bröllopet lite på grund av vår ekonomi, och skulle vilja höra vad ni tycker om dessa planer! 

    - 65pers, vilket är familjen/släkten och närmaste vänner.
    - Enkelt / mysigt/ bohemiskt på sommartid i juni/ början av juli.
    - Mottagningen utomhus på hembygdsgåden, gångavstånd från kyrkan.
    - Mat: Fingermat till att börja med, sedan pajbuffé, ljumma sallader, bosnisk tilltugg, sedan smörgåstårta, efterrätt med gräddtårta/dessertbord och fruktbord (massa jordgubbar med grädde osv). 
    - Dryck: Mousserande till brudskålen. Sangria- margarita - whiskybar, där de får ta med egen öl om önskas. 

    Kostnader vi räknat på hittills med på ca 21.000kr. Lokal, mat och dryck förväntas gå på totalt 17.000kr, resterande vi räknat på just nu är dekorer, blommor och inbjudningskort.

    Vad borde vi mer tänka på? Känns som vi inte kommer upp i så höga siffror, så är lite nervös! :S Vad har vi glömt?? Vi räknar inte med kläder/ringar eftersom klänningen betalar mina föräldrar och ringarna har vi inte bestämt oss för ännu. 
    Min syssling är även fotograf så hon kommer ta bilderna (redan bestämt). Tänkt att göra min egna sminkning och håruppsättning (eget intresse).

    Måste bröllopet vara så pampigt? Är lite skygg så vet inte hur bekväm jag kommer vara i det faktum med att stå i centrum en hel dag. Vi kommer ju ha en ett/tvååring också, hur gjorde ni med egna barn? Känns konstigt att fira hela natten när vi har honom på höften också.

    Ge mig råd!!

Svar på tråden Litet intimt bröllop