• Äldre 29 Jan 13:16
    4720 visningar
    5 svar
    5
    4720

    Söker frisör, vad gör jag för fel?

    Hej! Jag ska gifta mig till hösten och söker nu en frisör som kan hjälpa mig och mina 2 tärnor med håruppsättning. Jag har skrivit till 2 frisörsalonger i den småstad där jag bor och fått nej från båda - ingen motivering eller förklaring, bara ytterst korthuggna avvisanden. Undrar vad jag gör för fel för att få detta i mitt tycke ganska otrevliga bemötande? Om de skriver att de har stängt, underbemannade e dyl så skulle jag förstå men ett blankt nej signalerar "vi vill inte ha med dig att göra". Jag förstår givetvis att ingen är förpliktigad att fixa mitt hår men blir ändå ställd mär jag får likadana svar helt utan förklaring från 2 salonger.

    Nu är jag nervös för att kontakta fler frisörer ifall jag gör något fel...

    Bifogar mitt mejl nedan så ni kan se om jag tabbat mig, blir hemskt tacksam för tips om hur jag kan skriva bättre för att bli bättre emottagen:

    Hejsan!

    Min sambo och jag gifter oss i höst och jag undrar om ni har möjlighet att förse mig och mina två vänner med brud/festuppsättning på bröllopsdagens förmiddag! Bröllopet är lördag 2/9 och vi blir 3 eventuelt 4 tjejer. Om det låter som ett uppdrag för er vill jag gärna boka in en tid för klipp + färg den närmaste månaden så att vi lär känna varandra. Ser fram emot ert svar!

    Hälsningar

    M.

  • Svar på tråden Söker frisör, vad gör jag för fel?
  • Äldre 29 Jan 17:57
    #2

    De kollade sin mejl men svarade nej, sen kan jag tycka att telefonskygga kunder också kan få bli fina i håret :)

  • Äldre 31 Jan 13:19
    #5

    Tack! Har nu mejlat de två kvarvarande salongerna och varit tydlig med att jag vill ha svar/offert senast på fredag. Annars blir det att annonsera här eller i sociala medier, borde ju finnas någon som vill ha mina pengar...

Svar på tråden Söker frisör, vad gör jag för fel?