• Äldre 4 Jan 11:43
    4273 visningar
    8 svar
    8
    4273

    HJÄLP! Vad tror ni om denna bröllopsidé?

    KBBride skrev 2017-01-04 09:12:42 följande:

    Jag tycker det låter jättekul! Tror många kommer bli chockade på plats. 

    Låter härligt bara att folk planerar sina bröllop i stil som man SJÄLV vill ha. Kör hårt och lycka till! 

    Kommer ihåg att bloggerskan Englas Showroom gjorde likadant för några år sedan. Kanske går att hitta något gammalt blogginlägg från hennes överaskning, Kommer ihåg att de dock hade involverat mormor/morfar eller liknande i processen men för alla andra var det hemligt (just för att de kanske behövde lite hjälp)


    Åh tack! Vi tror på idén men ibland behöver man lite bekräftelse. Lite nervöst förstås men jag tror många kommer uppskatta det :) 


    Tack för tipset, ska kolla om jag hittar det! Vi har berättat för min sambos bror än så länge, behöver någon på "insidan". Jag vill gärna berätta för min mamma eller syster, men samtidigt är det ju så kul att se just deras reaktioner.


    Alla som känner mig tror jag tänker "När hon ska gifta sig så kommer ALLA veta om det och det kommer vara supertraditionellt". Så därför tror jag detta kommer chocka alla ordentligt, fast på ett positivt sätt :)


    Jag funderar också på att, istället för traditionella tal, skriva små händelser/citat i festprogrammet under middagen. Dessa ska vara så intresseväckande och ganska intima så att gästerna vill veta mer. De gör det genom att "hålla tal", alltså helt enkelt ställa sig upp och be oss berätta mer om ämnet. Samtidigt kan personen säga något annat också såklart. Vi vill helt enkelt att det ska handla om oss och att vi ska bjuda på oss själva. Exempel "Brudgummen fick kämpa hårt.Bruden tyckte  nämligen först inte alls om brudgummen.. men vad var det egentligen som hon störde sig på?"


    Feedback på denna idé? :)  

  • Äldre 9 Jan 16:39
    #5
    +1
    Kattungevin skrev 2017-01-05 22:58:38 följande:

    "Exempel "Brudgummen fick kämpa hårt.Bruden tyckte  nämligen först inte alls om brudgummen.. men vad var det egentligen som hon störde sig på?"" 

    Haha! Nu blev ju JAG nyfiken på vad hon störde sig på. ;) Jag hoppas detta var ett riktigt exempel för jag vill veta svaret. XD


    Haha, då så. Då lär ju våra vänner också bli det :) 


    Jag tyckte min sambo var för romantisk haha! Jag var inte alls van vid det så jag trodde att han bara gjorde sig till, men sen såg jag att det inte alls var så. Han var så gullig som han verkade första stunden :) 

  • Äldre 20 Jan 07:54
    #8
    elsasbröllop skrev 2017-01-11 21:07:50 följande:

    Men åh, vad roligt!! Jag tycker det är en jättefin idé. Ni måste filma deras reaktioner! Vad tänkte du ha på dig för någonting? Byta om till brudklänning eller köra på någonting annat? 


    Vad kul att du tycker det! :) 


    Jag tänkte att de inte ska träffa oss alls förrän vi går in till "altaret" så jag kommer ha en enkel vit klänning och en bukett i alla fall. Så när gästerna kommer till lokalen ska de direkt förstå att det är något lurt på gång, och sedan bli hänvisade till delen i lokalen där ceremonin är förberedd och så förstår de ganska snabbt att vi ska gifta oss. 


    Jag hoppas att det blir bra i alla fall Tyst

Svar på tråden HJÄLP! Vad tror ni om denna bröllopsidé?