• Anonym (Nyår)
    Äldre 17 Sep 09:53
    7210 visningar
    5 svar
    5
    7210

    Umeå bröllop 2017

    Vi ska nääästan gifta oss 2017, eller rättare sagt det blir på nyår 2016/2017. Vi skickade save the date före sommaren. Nu börjar det bli läge att skicka riktiga inbjudan. Lokal + bröllopsresa + präst är bokat. Idag ska vi besöka en florist. och i veckan ska jag prova brudklänningar för tredje gången..

    Det som känns akut för oss är att boka underhållning, fotograf, frisör och smink. Börjar verkligen bli dags då det är knappt 3,5 månader kvar.

    Hur går det för er med planeringen?

  • Anonym (Nyår)
    Äldre 8 Oct 16:31
    #4

    Låter jättemysigt!!!är det hotellforssen eller? Vi kommer köra på gammlia & Sävargården :) de känns verkligen kunniga på bröllop, så jag kan slappna av ;)

    Jag tycker det låter klokt att ni överväger cateringmat. Det kommer vara mkt att tänka på den dagen och kanske är det lätt att vara optimistisk och tänka att man ska göra allt själv i planeringsfasen. Men sen när det närmar dig blir man ju stressad och det tar ju ner stämningen..

    Beställde vigselring idag. Lite ångest, hade tänkt köpa den på Guldsmedjan i stan men googlade fram exakt samma schalins-ring för 10 000 kr billigare än guldsmedjans pris... Den var på kampanj på nätet... Hmm tänk att det kan skilja så mkt!?!?! Men det känns lite läskigt att köpa guld på nätet, fast sidan verkar seriös.. Man betalar med faktura när man fått varan..

    Jag tycker Lillys klänningar är fina och prisvärda. De har bra rea nu också... Dock så är det nog smart att prova då det är svårt att se på bilder och alla klänningar upplevs annorlunda i verkligheten :)

Svar på tråden Umeå bröllop 2017