• Äldre 14 Sep 10:47
    11572 visningar
    16 svar
    16
    11572

    Júl Bröllop december 2017

    Hej jag och min sambo ska gifta oss i december 2017 och ha ett jul bröllop :)
    Båda älskar julen och är väldigt traditionella. Vi ska ha färgerna rött, guld och vitt. Ha en julgran och massa snöflingor som hänger i taket som vi har pärlat.
    Har ni några tips på vad man ska tänka på med vinter bröllop? Något som är viktigt att veta?  Tror ni man kan ha jul mat som på ett vanligt julbord?
    Behöver inspiration! :)

  • Svar på tråden Júl Bröllop december 2017
  • Äldre 14 Sep 15:31
    #2

    Tack så mycket för svar ????

    Vi ska gifta oss den 16 december. Jag glögg är vi också inne på, vi verkligen få fram de klassiska jul traditionerna som smaker och lukter ???? Tänkte göra apelsin lyktor med nejlikor i och sätta kanelstänger kring block ljus ????

  • Äldre 14 Sep 15:32
    #3

    Tack så mycket för svar

    Vi ska gifta oss den 16 december. Jag glögg är vi också inne på, vi verkligen få fram de klassiska jul traditionerna som smaker och lukter. Tänkte göra apelsin lyktor med nejlikor i och sätta kanelstänger kring block ljus

  • Äldre 4 Oct 08:11
    #6

    Jaa nästan kanske :) vi ska ha massa jul dekorationer älskar julen så blir perfekt att ha ett jul bröllop :D

  • Äldre 17 Oct 22:56
    #8

    Pepparkaks cheesecake lät ju väldigt spännande :D vit och silver är väldigt fint ihop! Jag är nog mera guld :P julinspirerat mordmysterie lät roligt, man vill ju ha något som gör det roligt, något som lättar upp lite och gör stämning. Vi tänkte ha lite lekar, typ tips promenad med frågor om oss, och en lek att vid varje tallrik så ligger det en lapp med ett ord t.ex. Fotbolls mamma, och då ska den gästen under kvällen prata med de andra och försöka lista ut vem som är fotbolls mamman och det skapar samtal mellan gästerna :)

Svar på tråden Júl Bröllop december 2017