• Äldre 8 Sep 09:10
    6897 visningar
    6 svar
    6
    6897

    Budgetbröllop i Stockholm

    Hej!
    Vet att det finns massa trådar i ämnet budgetbröllop, men mycket där känns inte relevant för mig som bor i Stockholm, där allt är MYCKET dyrare. Så stockholmsbrudar, vad kommer ni göra för att skära ner på kostnaderna? Vi har en budget på själva bröllopsdagen för 20 000 kronor för 50 gäster. Resa och ringar ligger utanför det.

    Planen just nu är egenlagad mat, självkostnadspris på alkohol, eget smink och hår, kanske bara porträttfoto och låta kompisar fota vigsel och fest, typ inga dekorationer och skriva ut inbjudningskorten på jobbet och dela ut när man träffar folk. 

    Just nu pågår jakten på billig lokal, billig fotograf och billig catering. Skulle vara skönt att slippa laga! Hur gör ni andra? Vad spar ni in på? Vad har ni hittat billigare alternativ?

  • Svar på tråden Budgetbröllop i Stockholm
  • Äldre 8 Sep 15:13
    #3
    Japp, jag vet att den är tajt, men vi vill göra en jättebröllopsresa, så det blir inte så mycket över till själva bröllopsdagen;) vi har hittat en lokal för 10 500, men kommer eventuellt vara i kyrkans lokal istället för 5 000.

    Fotograf har visat sig vara svårt, men vi har insett att vi inte kommer kunna ha en fotograf hela dagen. Jag har hittat några som ligger på runt 5 000 för porträtt eller porträtt och vigsel. Men det kanske blir en hobbyfotograf. Tack för tipset om fotoforum :)

    Har också hört att man kan hyra en food truck för runt 5 000 för 50 portioner. Tack för tipset om coop och Ica, det ska jag kolla upp! :)
Svar på tråden Budgetbröllop i Stockholm