• Anonym (Men gud!)
    Äldre 19 Aug 20:13
    23786 visningar
    20 svar
    20
    23786

    Sambo kollar porr, vad tycker ni?

    Porr är inte det samma som otrohet! 

    Har han ett sjukligt behov och bara kollar på porr hela hela tiden så är det ju uppenbarligen ett problem. Men att kolla på porr då och då är väl helt normalt. Det betyder ju inte att han inte älskar dig eller inte är attraherad av dig. Att han ljög kanske inte är toppen, då kanske ni ska jobba på den kommunikationen. 

    Att tillfredsställa sig själv handlar ju inte bara om SEX, det handlar om att koppla av, stressa ner - och han kanske har behov av att göra det själv - där är alla olika. Är det otrohet eller betyder att han inte är attraherad av dig om han runkar själv på toaletten med?

    Det handlar om en fantasi! Har du aldrig känt dig intresserad av någon annan, betuttad i någon annan, haft en dröm om någon annan eller fantiserat om någon annan? I slutändan är det väl bättre om han fantiserar lite och tillfredställer sig själv medan han kollar på någon avlägsen porrskådis än att han tänker på den snygga tjejen på jobbet?

    Alla kanske inte är bekväma med porr, och det är helt okej. Men att påstå att han, bara för att han kollar på porr, skulle älska dig mindre eller att du inte räcker till tror jag inte stämmer. 

    Prova kolla tillsammans någon gång! 
    Det är ganska kul!

    Prata om lögnen och så länge som det inte blir en orimlig mängd porr så tycker jag du ska slappna av och ta det lugnt och njuta av allt annat bra i förhållandet. En porrskådis kommer aldrig ta din plats!

  • Anonym (Men gud!)
    Äldre 19 Aug 21:33
    #5

    Det handlar inte om att "behöva". Det handlar om att det är kul. Och börjar man kolla så blir det ju sex. Det är att experimentera, prova något nytt. Det är som att säga: "Varför behöver man ha sex bakifrån" eller "varför behöver man rida" Missionären räcker väl? Sex är kul och det finns massa olika sätt att göra det på!

    Lögnerna innebär ju ett uppenbart problem i ett förhållande - vad man än ljuger om. 

    Jag förstår bara inte varför det är så upprörande. Tänka på snygga tjejen på jobbet är för mig tusen gånger värre än att kolla på någon främmande tjej (och kille - de är oftast 2) som har sex på en TV/Datorskärm.

    Vänd på det: Om du skulle kolla på porr, skulle du gör det för att din kille inte räcker till? Det är liksom inte alls vad det handlar om.

  • Anonym (Men gud!)
    Äldre 20 Aug 11:05
    #9
    Anonym (Jag) skrev 2016-08-20 10:08:58 följande:

    Tycker inte alls det är en big deal.

    Gör han det varje dag. Kan han inte komma utan porr? Går det ut över ert sexliv?

    Det går ut över dig som så att du blir ledsen och det är inte okej.

    Han berättade antagligen inte för att han tycker sånt är pinsamt. Jag skulle inte ta det som en lögn.

    Måste man berätta Allt? Vissa saker som är privata tex onani och porrtittande kanske man inte vill dela.

    Jag tycker du överreagerar. Porr är fantasi, inte på riktigt. Det kan vara en extra kick när man inte har sin härliga partner utan vill ha sex med själv. Det betyder inte att det ens har något med dig att göra. Skulle han på riktigt söka andra för sex, då har ni problem!

    Han älskar dig inte mindre. Det låter som dålig självkänsla hos dig att du reagerar så starkt. Jag kan ha fel.


    Håller helt med detta!

    Och nej, det är inte en "manlig rättighet" att titta på porr. Det är ett val man kan göra - man ELLER kvinna. Det handlar inte om dig. 

    Tycker du inte att han borde onanera heller? Betyder det också att du inte kan tillfredsställa honom? Att man borde ha "bättre saker för sig än att runka" innebär att man inte har en aning om vad onani egentligen är.
  • Anonym (Men gud!)
    Äldre 21 Aug 21:21
    #15

    Så du ska få tycka som du vill utan att vi får framföra motargument men när vi tycker som vi vill så är vi patetiska? Moget beteende!

    Till trådstartaren: Det är helt normalt att kolla på porr - man som kvinna. Det är en fantasi och har inget med dig att göra. Men uppenbarligen är det ju något som gör dig osäker. Lögnerna är självklart inte okej, och det tycker att ni måste sätta er ner och prata om! Men onani är inte ett substitut till att ha sex med dig - det betyder inte att du inte duger. Onani är helt enkelt något man gör med sig själv och det måste få vara okej. Men prata med varandra! Det är mitt enda tips!

Svar på tråden Sambo kollar porr, vad tycker ni?