• Äldre 8 Aug 15:52
    3053 visningar
    6 svar
    6
    3053

    Hjälp!?

    Jag och min sambo kan inte riktigt komma överens om vi ska ha borgligt eller inte. Jag vill ha borgligt men han vill ha präst av den anledningen att präst känns mer som "ett riktigt bröllop" för honom.

    Vi var på hans systers bröllop och det var utomhus, man hörde inte vad dom sa, ingen musik eller liknande och över efter fem minuter. Efter det känner han ännu mer för präst. Men eftersom ingen av oss är direkt kristna vill jag helst inte ha det. Vill inte ha psalmer och prat om Gud vid mitt bröllop. Jag vill ha ett bröllop där man går fram till vigselförrättaren och har en vigsel med någon sång eller så fast ändå en borglig.

    Nu till frågan.

    Kan någon dela med sig av något klipp på Youtube där dom visar en ordentlig vigsel fast den är borglig? Hittar bara en massa vigslar med präst. Då kanske jag kan visa och tala över honom till min sida.

  • Svar på tråden Hjälp!?
  • Äldre 9 Aug 09:38
    #2

    Tack! Jag vill nog vara utomhus i så fall.

    Tittade men tror det inte är tillräckligt mycket "bröllop" i det i hans ögon tyvärr. Men det var väldigt fint!

  • Äldre 10 Aug 00:58
    #5

    Som jag skrev vill jag ha borgligt och inte kyrkligt. Är inte kristen och det känns dumt för mig att ha det. Han vill ha det pga traditioner och att han tycker att det känns mer som ett bröllop då. Det är därför jag vill ha Youtube-klipp som man kan visa honom att borgligt kan kännas precis lika bra. Det enda borgliga han varit på är hans systers där han fick dåliga vibbar och tyckte inte att det kändes som ett bröllop.

  • Äldre 10 Aug 00:59
    #6

    Tack Mysan! Är ett sånt bröllop jag skulle vilja visa upp ett klipp av till honom för att han ska se att ett borgligt också kan vara lite mer.

Svar på tråden Hjälp!?