• Ankan
    Äldre 12 Aug 09:47
    13630 visningar
    11 svar
    11
    13630

    Upplägget på er borgerliga vigsel?

    Vi hade en borgerlig vigsel men ville också att den skulle kännas längre och rikare än bara de formella orden. Vi körde på den här ordningen:
    instrumental låt (what a wonderful world)
    vigselförrättaren hälsar på alla
    Solosång (you raise me up)
    vigseltal
    dikt av Nils Ferlin, I folkviseton
    vigselakten
    solosång (all of me)
    avslutningsord
    instrumental låt (I'm yours)
    Det vi inte planerade var att min kör kom och överraskade oss med två låtar, kan inte ens exakt säga när dem kom :)
    Vigselförrättaren sa typ att "nu kommer vi att höra en låt" och en av kören sa också en liten hälsning innan de började med låtarna.
    Kan inte heller säga exakt hur långt det tog, men kanske en halv timme. Det beror såklart på hur mycket vigselförrättaren pratar. Vi kände inte alls att det var för mycket musik, utan precis rätt. Det gick fort ändå, känner jag sådär i efterhand. Är väldigt glad att vi inte hade en kortare vigsel, hur ska man då hinner med alla känslor och upplevelser? :)

  • Ankan
    Äldre 13 Aug 18:54
    #11
    Mysan skrev 2016-08-12 12:03:14 följande:

    Hej!


    Kan inte någon av er specificera lite exakt vag vigselförättaren sa och när? Allt jag hittar på Youtube pratar de så otroligt kort. Kan ni utveckla lite och berätta - skulle hjälpa mycket!

    :) 


    I vårt fall hade vi ett möte några veckor innan vigseln där vigselförrättaren ställde några frågor om hur vi träffades, hur vi skulle beskriva varandra osv och använde det som inspiration till sitt vigseltal som således blev rätt personligt. Hon känner mig sedan tidigare så det underlättade också. så mitt förslag är att ni ber er vigselförrättare att hålla ett tal och att ni tillsammans kommer fram till innehållet eller att ni helt enkelt litar på personen som vi gjorde (vi visste inte innan vad hon skulle säga).
Svar på tråden Upplägget på er borgerliga vigsel?