• Äldre 23 Jul 15:23
    9039 visningar
    7 svar
    7
    9039

    Hur mycket alkohol

    Vi bjöd på följande

    1 glas vitt till förrätt

    2 glas rött till huvudrätt eller öl el cider ( blev där vitt vin över och ngn tvunget ville ha vitt till maten så fick de det )

    1 glas ca 6 cl dessertvin till dessert

    1 glas konjak , whiskey el bailys ca 6 cl till tårtan

    Sen valde vi att inte ha bar då de "krävde " att ngn skulle stå o ta bet o göra drinkarna. Vi ställde allt vin och dessertvin o konjak på en bardisk o öl o cider i en kyl så folk fick hämta sen blev det miss för det kom ej fram riktigt från personalen och toastmastern att man fick gå o fylla på tills drickan var slut

    Vi hade även bag in box som vi hade sagt åt personalen att ställa fram som de glömde

    Vi var 33 vuxna varav ca 28 drack alkohol

    Vi hade köpt ca 15 liter rätt bag in box och ca 12 liter vitt ( som aldrig plockades fram)

    Och även ca 48 burkar cider totalt och ca 52 burkar öl (som även serverades till midda))

    Vi ville inte ha ett fyllekalas med massa starksprit

    En nackdel o ta betalt när man är i en lokal är att folk kanske inte vet att de ska ha med sig pengar har man festen på restaurang / slott så känns det kanske mer självklart att drickan sen kostar

    Har varit på bröllop där gäster ej blivit informerade om att drickan kostar och lämnat sitt kort hemma

  • Äldre 3 Aug 13:54
    #3
    fasjstrm skrev 2016-08-03 13:50:10 följande:

    okej, blev det mycket över, utöver det som glömdes bort? Tycker det är så svårt. Vill inte att det ska ta slut, men samtidigt så drygt att behöva lägga ut en förmögenhet i förhand. Även om det är sånt man kan lämna tillbaka så är det ju ändå pengar som måste betalas in först.

    Vi har informerat på hemsidan om att vi har en "20 kr bar och att man kan betala kontant eller med swish, så jag hoppas folk har uppfattat den informationen


    Ja det blev en del över förutom det som glömdes bort

    Trodde nog vi skulle ha mer drickglada gäster ha ha

    Vad bra ni har informerat via hemsida,, då borde folk ha läst det
  • Äldre 3 Aug 15:01
    #5
    fasjstrm skrev 2016-08-03 13:58:49 följande:

    Ni hade ingen sprit? Jag funderar på om man skulle ha två olika typer av "drinkar" typ GT och något mer


    Nej vi hade ingen sprit då vi inte ville det skulle bli typ "fyllekalas " ha ha .. Och sen är inte min man så mkt för starksprit och jag vill servera goda drinkar om det skulle serveras drinkar (vilket hade blivit en merkostnad med ngn som blandar drinkarna ) jag gillar inte känslan av 30-40 års gille fest med petflaskor och starksprit som folk blandar själv, på bröllop

    Sen så skulle ju "alla " gäster köra dagen efter så det kändes inte passande o ha starksprit av den anledningen också.

    Men alla gör ju som de vill och alla bröllop är olika , vilket är tur
Svar på tråden Hur mycket alkohol