• Anonym (Besvi­ken vän)
    Äldre 1 Jun 21:35
    4066 visningar
    5 svar
    5
    4066

    Oförskämda gäster

    För 2 månader sedan gifte vi oss.

    I inbjudan hade vi önskat ett bidrag till vår smekmånad då alla våra vänner gjort så.

    Till saken hör att flera av mina vänner gav ingenting, det handlar inte om pengarna utan själva principen. De gav inte ens en blomma eller ett kort.

    Är det bara jag som tycker det är oförskämt? Jag har aldrig gått tomhänt på deras tillställningar... Känner mig så besviken då det är mina vänner som ja känt längst. Otroligt pinsamt, de bad även att få ta med sina nya partners (inte öppet par) och det fick de absolut. Betalade deras kuvertavgifter med glädje, bjöd på mat och alkohol på restaurang vi arrenderat samt bokat buss för alla gäster till vigseln och till festen. VEM går tomhänt på bröllop??

  • Svar på tråden Oförskämda gäster
  • Anonym (Besvi­ken vän) Trådstartaren
    Äldre 2 Jun 15:31
    #2

    Ja, du förstod mig precis! Detta är vänner ja haft i många många år, ja har firat de på alla sätt och jag känner att jag aldrig gjort så mot dom.

    Ja gick igenom va ja fick tillbaka av restaurangen och vi fick 5 st kort där det stod grattis. Men de allra flesta gav pengar, de handlar inte om summan. Men jag kan inte låta bli att undra, om vi inte skrivit med de. Hade de ändå kommit utan något alls???? Fördelen med bankkonto/pengar är att man kan ge anonymt i den summan man själv vill. Vill man lägga 100:- så lägger man det. Därför valde vi det sättet, ist smiter de undan. Så otroligt fult och eftersom alla skrivit med deras namn så vet jag exakt vilka det är som struntat i det. Då känner jag knappast ngt engagemang att anstränga mig när deras stora dagar kommer. Jag är alltid sån som lägger ner tid och eftertanke i allt jag ger. Trodde mina vänner va likadana mot mig. Men icke!

  • Anonym (Besvi­ken vän) Trådstartaren
    Äldre 2 Jun 23:47
    #5

    Ja, men man kan väl säga att de själva sätter ribban för vad man själv ska ge när de gifter sig... Ja har ingen lust att engagera mig i deras stora dag.. Vi får väl se.

Svar på tråden Oförskämda gäster