• Fröken­X
    Äldre 16 Apr 14:46
    4202 visningar
    8 svar
    8
    4202

    Festen i partytält?

    Var på ett bröllop där festen var i tält, så vet inte om det är okej att jag svarar :) Men gör det i alla fall ^^

    Bröllopet var i början av augusti om jag inte minns helt fel. De hade tält med öppningsbara väggar så på eftermiddagen var väggarna öppna och då blev det inte för varmt, när det började bli lite kallare på kvällen stängdes väggarna. De hade golv, det var skönt så man slapp fastna med klackarna i gräsmattan. Den svenska sommaren är ju inte riktigt heller regnfri så kanske att det kan vara lite lerigt eller så om det regnat mycket under sommaren, kanske skönt då att ha golv så slipper finskorna förstöras :) 

  • Fröken­X
    Äldre 16 Apr 21:15
    #3
    Anonym (Hejsanhejsan) skrev 2016-04-16 19:47:11 följande:

    Tack för svar :) hur funderade det med maten/disken? Hur många var ni på festen? :)


    Jag tror vi var runt 40-50, men inte alls säker på den punkten. Maten var buffé och stod i ett annat vanligt partytält på två långbord precis vid stora tältet. Så vi gick och hämtade maten själva, eftersom väggarna var borttagna var det enkelt att resa och röra på sig även om man satt mot 'väggen'. Förrätten delades ut av föräldrarna vid ankomst från kyrkan och det var mer mingelmat. Tårtan och efterrätten serverades även det i partytältet har jag för mig :)      

    Disken vet jag tyvärr inte riktigt hur de gjorde, men det fanns en liten stuga med bland annat kök och badrum, så jag antar att disken samlades där :)
Svar på tråden Festen i partytält?