• Äldre 27 Jan 13:36
    4025 visningar
    6 svar
    6
    4025

    Misslyckat köp

    Om butiken har gjort fel så ska det självklart stå för det och du ska få en ny ring tillverkad.
    Om det är ni som har beställt fel och butiken har tydlig policy att de inte har öppet köp på beställningsvaror så är det tyvärr det som gäller. De kanske kan hjälpa er att göra om ringen till ett lägre pris, typ självkostnadspris eller i alla fall med rabatt, eftersom ni ändå kommer att betala för den gamla.
    Jag jobbar själv i smyckesbutik och vi brukar försöka hjälpa kunden så gott som det går, men är det kunden själv som gjort fel så kan vi inte göra hur mycket som helst "gratis".
    Vanligtvis när en beställning tas så skrivs allting ner noga på ett beställningsark så be att få titta på det om du tror att det är butiken som misstagit sig. 

    Till sist, hade det varit jag som gjort fel och verkligen inte ville ha storleken på stenarna så hade jag köpt en ny. Om det handlar om mycket pengar så kan du ju alltid ha den ringen "så länge" och sedan köpa en ny om ett tag. Vem vet, du kanske vänjer dig :)

    Hoppas att det löser sig!

Svar på tråden Misslyckat köp