• Äldre 16 Jan 19:53
    6473 visningar
    12 svar
    12
    6473

    Brud i Norrköping med omnejd 2016

    Finns det några andra blivande brudar som planerar bröllop i Norrköping med omnejd under 2016? Det skulle vara trevligt att kunna diskutera med er!

    Jag inser att vi är sent ute som börjat NU med att planera bröllop om ett halvår... ????

  • Svar på tråden Brud i Norrköping med omnejd 2016
  • Äldre 16 Jan 23:03
    #1

    Vi planerar att gifta oss i augusti i år.

    Har ni inte börjat med planeringen alls eller är ni en bit på väg?

    Vårt stora dilemma just nu är att hitta en riktigt bra fotograf (till ett rimligt pris)

    Har ni valt festlokal?

  • Äldre 17 Jan 20:58
    #2

    Hej bananimal! ????

    Vi har haft bröllopet i tankarna ett tag men först nu börjat planera på allvar! Hua, jag vet att vi är väldigt sent ute... ????

    Vi har inte valt festlokal än och därmed inte heller spikat datum... Tänker mig nån gång mellan mitten på juli till mitten på augusti.

    Vilken festlokal har ni valt och varför?


    bananimal skrev 2016-01-16 23:03:20 följande:

    Vi planerar att gifta oss i augusti i år.

    Har ni inte börjat med planeringen alls eller är ni en bit på väg?

    Vårt stora dilemma just nu är att hitta en riktigt bra fotograf (till ett rimligt pris)

    Har ni valt festlokal?


  • Äldre 17 Jan 21:00
    #3

    Vet inte var alla frågetecken kom ifrån... Sorry!! ????

  • Äldre 18 Jan 20:32
    #4

    Hej igen!

    Ni behöver nog bestämma er för lokal ganska snart i alla fall =) (De flesta vill ju gifta sig på sommaren så det blir snabbt fullbokat) 

    Vi har valt Abborrebergs veranda. Dels för att det ligger väldigt vackert till, är en vacker lokal, det finns möjlighet att boka boende till oss och våra gäster i direkt anslutning och för att man "bara hyr skalet". Vi vill kunna ta in vilken mat och dryck vi vill och inte behöva välja "lokalens" leverantörer. 

    Vet ni vad ni letar efter? Stort eller mysigt? I stan eller utanför? Hur många gäster har ni tänkt er? Vill ni göra maten själva eller anlita catering? Ska man kunna övernatta? 

  • Äldre 18 Jan 21:04
    #5

    Jag tror det lutar åt september för vår del...

    Kommer nog bli mellan 60-80 gäster (96 på gästlistan just nu, men MÅSTE rensa) så det behövs ju en lite större lokal... Aborreberg är ju helt underbart fint precis vid vattnet!! Bra val!! Hur många gäster kommer ni ha? Vilket datum ska ni gifta er? Hur ska ni göra med mat? Catering? Vilken firma?

    Vi vill också helst fixa dryck själva, kanske fixa en del mat själva och catera en del...

    Ska ni gå på bröllopsmässan i brunnssalongen nästa söndag?

  • Äldre 18 Jan 22:30
    #6

    Vi hade också mellan 90-100 gäster på listan innan vi sållade =) Men nu är det nere på under 70. Tack! Vi är själva mycket nöjda med valet, vi åkte runt till flera ställen (varav några i Linköping) innan vi bestämde oss. Vi funderade länge på Idingstad säteri, men det föll på att man var tvungen att ta all mat och dryck där. Och vi vill gärna ha möjligheten att ha snittar och annan plockmat mellan vigseln och maten. 

    Vi ska gifta oss den 27 augusti. Vi ska ha catering, men har inte bestämt vilka än. Vi ska absolut gå på mässan på söndag och hoppas att det finns några bra bland utställarna. Ska ni dit? 

  • Äldre 20 Jan 19:07
    #7

    Usch det här med att rensa alltså, det ser jag inte fram emot... ????

    Nu har vi prellbokat lokal!!! Ett konstgalleri där min blivande känner ägaren. Har nog alltid sett framför mig en miljö mer i stil med Abborrberg, men ju mer jag tänker på det så känns det som att det skulle kunna bli riktigt cool med denna lokal! Vi ska kolla på den i helgen eller nästa vecka.

    Vi vill också ha möjlighet till egen mat och dryck. Vad kostar Abborrberg att hyra?

  • Äldre 20 Jan 22:43
    #8

    Vi ska också gå på mässan på söndag. Tänkte även åka till Sthlm och gå på mässan på Grand på lördag. ????

  • Äldre 21 Jan 16:55
    #9

    Låter jättehäftigt med konstgalleri! Kan nog bli hur bra som helst!

    Aborreberg kostar 11.500kr och då har man tillträde till lokalerna fre-sön.

    Vi tänkte göra samma sak och åka upp till mässan på Grand på lördag. Tror ni att den är den bästa? För jag har fått lite kalla fötter och tänker nog åka till den i Nacka istället. Den verkar större. Fast den på Grand verkar lyxigare. Jag vet verkligen inte vilken vi ska välja och jag vill ju inte ångra mig efteråt. =) Varför har ni valt den på Grand?

  • Äldre 21 Jan 20:40
    #10

    Jag tänker att Grand är den älsta och mest väletablerade. Har varit på den en gång för länge sen med en kompis och tyckte den var jättefin så jag hoppas verkligen att den levererar även denna gång när det är "min tur" ????

  • Äldre 24 Jan 20:07
    #11

    Kom ni iväg till brunnssalongen? Vad tyckte ni om den? Vi var ganska nöjda och hittade en hel del intressant. 

  • M78
    Äldre 15 Mar 09:25
    #12

    Hej!

    Vi funderar på mindre borgerligt bröllop med endast familjen, ca 15 pers. Skulle bli jätteglad för tips på fint ställe för vigseln och ställe att äta på efteråt, förutom villa fridhem och Söderköpings brunn!

Svar på tråden Brud i Norrköping med omnejd 2016