Inlägg från: Kattungevin |Visa alla inlägg
  • Kattungevin

    Ring vid frieri

    Om ni inte pratat om det tidigare och du inte riktigt vet vad för smak hon har så kanske det är bäst att köpa några billiga symboliska ringar. :) Så kan ni gå och välja de riktiga efteråt. Kan du hennes ringstorlek? Annars är det nog bäst att inte köpa någon alls. X)

    En bekant till mig blev friad till genom att killen hade en ringask och i ringasken låg en ring som han klippt ut ur ett reklamblad. Alltså ingen riktig ring alls utan bara som en symbolisk sak. Jag personligen hade nog skrattat men tyckt det var lite trist. Hon däremot var så tacksam över hans val då hon själv var väldigt noga med att hon ville välja ring själv. :)

    Jag och min kille har pratat mycket om ringar. Vi har tittat runt osv, så han vet på ett ungefär vad jag vill ha och han vet min storlek, så han har helt fria händer då jag vet att vilken han än väljer så kommer det vara en jag kommer älska. Både för att han kan min smak och för att just han har valt den åt mig. :)

    Min kille kommer samtidigt att köpa en förlovningsring till sig själv. Det enda jag tror kommer matcha på våra ringar är materialen på dem. Utöver det så kommer de vara helt olika. Det där är ju helt olika hur man vill ha det. :)

    Då du inte verkar helt på det torra med hur hon vill ha det så skulle jag satsa på att du köper en symbolisk billig ring till henne, skit i en ring till dig, ni ska ändå snarast möjligt åka och köpa de riktiga ringarna. :) Men det är bara ett tips. Det är upp till dig hur du vill göra. :)

    Lycka till!

Svar på tråden Ring vid frieri