• Äldre 4 Apr 21:39
    21606 visningar
    47 svar
    47
    21606

    Stora Holms Säteri

    Hej! Vi ska också gifta oss på Stora Holms Säteri, men i maj 2017 (det var redan fullbokat från juni-aug 2017 ????). Vi har haft kontakt med en tjej som heter Lotta som driver cateringen Himlagott och vi fick jättebra intryck av henne så jag tror vi tar henne ???? Vi har även kikat runt på kyrkor men är lite vilsna. Anna W har ni valt kyrka?

  • Äldre 4 Apr 21:41
    #8

    Oj mina emojs blev frågetecken! Det var inte meningen, det första ska vara en ledsen gubbe och det andra en glad :D

  • Äldre 5 Apr 21:22
    #10
    brudskor skrev 2016-04-05 14:30:22 följande:

    Jag kan tipsa nordinhanna om foto, hon fotar i hela Sverige fotografmalinnorlen.viewbook.com lycka till med planeringen


    Tack! Vet du om hon filmar också? Eller är det någon annan som vet någon som filmar?
  • Äldre 28 Apr 20:34
    #12
    April2017 skrev 2016-04-19 20:32:28 följande:

    Hej! Vi ska också ha vårat bröllop på Stora Holms säteri. Det blir sista helgen i april 2017. Vi hade tänkt oss maj men det var redan fullbokat. Hoppas på tips på allt från dukning till catering och musik så jag följer tråden. Ska ni ha band, DJ eller egna spellistor? Det lutar mot DJ för oss.


    Vad roligt! Men lite sjukt att man måste vara ute så lång tid i förväg..

    Vi står och velar mellan egna spellistor och DJ.
  • Äldre 30 Apr 09:53
    #14

    Känner igen känslan. Först tyckte jag att vi var ute i god tid men jag blir bara mer och mer stressa. Har ni hittat någon bra DJ April2017?

  • Äldre 31 Jul 09:13
    #15

    Hur går det för alla? Igår var vi och pratade med Franska skafferiet som ligger på Stora Holm och det lutar åt att vi tar dem som catering.

  • Äldre 31 Jul 14:33
    #17
    April2017 skrev 2016-07-31 14:05:57 följande:

    För oss har det stått lite stilla över sommaren. Jag har iofs köpt klänning och bokat vigselförrättare. Funderar också på att prata med franska skafferiet. Hur var priserna och hur funkar det med glas och porslin?


    Oj har du redan köpt klänning. Har du köpt den här i gbg? Franska skafferiet hade helt okej priser ca 110kr för förrätt och 200kr för varmrätt. De hjälper till med att hyra porslin och linne från www.hyrporslin.se/ Det som jag tyckte var bra är att de lagar all mat i sitt kök så det slipper bli matos i lokalen Glad
  • Äldre 31 Jul 18:28
    #19
    April2017 skrev 2016-07-31 15:02:26 följande:

    Ja på zetterberg. En väldigt enkel, jag köpte en lite för liten för att bli peppad att gå ner några kilo:). Det verkar ju helt klart smidigt att ta franska skafferiet då. Kan de hjälpa till med personal också?


    Hehe vad smart Flört 
    Ja det känner jag också. Ja, de kan hjälpa till med serveringspersonal och kock för 350kr/h och person. De kan även hjälpa till med att ställa iordning allt och stå i baren efteråt vilket vi tyckte var bra.
  • Äldre 28 Aug 15:40
    #23

    Ni som har bokat kyrka, får man fråga vilken kyrka ni valt? Hur tänker ni med transport från kyrkan till lokalen?

  • Äldre 28 Aug 21:28
    #25
    Anna W skrev 2016-08-28 18:30:15 följande:

    Hej. Vi har bokat Masthuggskyrkan och tänkte hyra en buss från kyrkan till lokalen för alla gästerna som vill åka med, tänkte  redan informera om detta i inbjudningskorten. Så kan man hyra storlek på bussen efter hur många som vill åka med.


    Åh den kyrkan ligger så fint. Hur många kommer ni vara?
  • Äldre 29 Aug 20:35
    #27

    Ja då blir ni fler än oss iaf. Vi räknar med att bli ca 45-50 personer.

  • Äldre 2 Sep 16:45
    #29

    Jag tror det är bra att fråga kyrkan vad de rekommenderar. Det finns ju för och nackdelar med det mesta. Jag tänkte också först beställa bröllopsris (i form av små söta sockerhjärtan), men sen läste jag om en kyrka som inte tillät dem pga att det blev som en sockersörja på trappan ut från kyrkan.

  • Äldre 5 Sep 20:28
    #32

    Hej! Vi har tänkt runda bord eftersom vi tycker det blir finast och vi tänker att det är lättare att prata med varandra runt ett runt bord. Men jag har å andra sidan inte kolla på hur stora borden är. För om de är för stora så kan det ju istället bli svårt att prata med varandra, om man typ måste skrika till den som sitter mitt framför. Vet du hur stora borden är i diameter April2017?

  • Äldre 18 Sep 16:56
    #36

    Hej! Vad kul att ni ska träffa er fotograf. Min bror är hobbyfotograf och har fotat på bröllop tidigare så vi funderar på om det räcker med honom kanske? Vilken fotograf ska ni ha?

  • Äldre 18 Sep 21:36
    #38

    Kikade in på Mattias blogg och han verkar ta jättefina och naturliga kort, det gillar jag! Vi ska fundera lite till gällande min bror. Det får ju som du säger inte bli för mycket jobb för honom, jag vill ju att han ska njuta och ha kul också :)

    Hur ska ni göra med ljud? (Det kanske står längre upp i tråden för jag tror det har varit på tal). Vi är jätteveliga. DJ är ju ganska dyrt och krångligt eftersom man ska hitta någon med rätt musik och som kan ställa iordning allt innan och vara kvar så länge det behövs, alternativt lämna sina grejer så man kan fortsätta med Spotify. Men om man väl hittar den personen så underlättar det ju massor jämfört med om man själv ska behöva sätta upp allt ljud och fixa listor osv... Ja supersvårt val tycker jag!

  • Äldre 23 Sep 20:14
    #40

    Hör gärna av er när ni kommit fram till hur ni ska göra ;)

    Som det ser ut nu så kommer vi inte ha någon som sjunger i kyrkan. Men vi funderar på att ha någon allsång. Hur ska ni göra?

  • Äldre 7 Oct 20:49
    #43

    Hej! Vi har inte bestämt mat än, har ni? Eller har ni några förslag?

  • Äldre 9 Oct 14:06
    #45

    Det låter jättegott! Kan dom hjälpa till med tårtan även om ni beställer från ica? Lagar de maten i lokalen eller varmhåller de den? Vi funderade också först på buffé men sen var vi och pratade med Franska Skafferiet på Stora Holm och fick en mycket bra känsla av dem. Så jag tror vi tar dem och isf blir det trerätters inkl tårta.

  • Äldre 10 Oct 14:53
    #47

    De har både buffé och servering. För buffé tar de mellan 165-270kr beroende på vilken buffé man väljer. För förrätter tar de mellan 105-115kr, varmrätter 195-245kr och dessert 65-80kr. De hjälper även till med beställning av porslin och dukar mm. Maten de har är ju precis som namnet låter, franskinspirerad. När ska ni på provsmakning? Vi funderar på om vi kanske ska boka tid för det snart. 

Svar på tråden Stora Holms Säteri