• Äldre 12 Feb 21:34
    23135 visningar
    75 svar
    75
    23135

    Fler tjejer som ska fria skottdagen 2016?

    Hej Tjejer! Jag tänkte också fria till min kille på just skottdagen. Hitintills var mitt största bekymmer hur jag skulle veta vilken ringstorlek jag skulle köpa. Ville j inte ha för stor eller liten, men vi kommer nog beställa nya efteråt. Nu när jag fixat ringar är ju frågan hur jag skall göra. Min plan var lite att jag skulle ta med honom till en plats här i Malmö och hänga upp ett hänglås med våra namn och datum. Detta för att han hängde ett hänglås med mitt namn på när han var i Australien när vi varit tillsammans ett år. Så långt är jag klar på hur jag skall göra. Sen är ju frågan, skall man gå ner på knä och fria där och då eller skall man vänta tills vi kommit hem. Jag vill ju gärna ha det på foto också så tänkte be hand bästa kompis att fota, men var skall han gömma sig och hur skall jag göra detta på den måndag utan att det verkar misstänkt???

  • Äldre 14 Feb 22:01
    #10

    Det lutar mer och mer åt att jag går ner på knä. Jag är rätt traditionsenlig av mig och har alltid sagt att det inte är ett frieri i mina ögon om man inte går ner på knä så det får jag nog göra. Dock var ju frågan om när och var, men det blir nog där och då och sen möter vi upp våra vänner här hemma i lägenheten efter åt.

    Är det fler som tänker fria på skottdagen? Spännande att höra allas tankar och självklart hur det gått efteråt :D

  • Äldre 15 Feb 19:20
    #12
    snusse skrev 2016-02-15 19:13:18 följande:

    Hej på er! 


    Jag ska fria nu om två veckor! Jag har precis bokat hotellrum och middag på ett slott i stockholm (2 mil ifrån där min pojkvän jobbar). Jag kommer gå tillväga såhär:


    Jag åker till slottet (från Jönköping) för att checka in. Där kommer jag göra mig iordning och förbereda på rummet. Ställa champagne (som vi köpte förra året i paris!) på kylning, sprida ut rosenblad osv... sedan åker jag till hans jobb och kidnappar honom. Kommer dra en vit lögn och säga att jag har skjutsat två kompisar till Arlanda och eftersom jag är i närheten så säger jag att jag ville passa på att åka iväg och äta middag med honom. När vi kommer fram till slottet ska jag låtsas som att jag inte har varit där innan och så äter vi vår middag. Inga konstigheter liksom. Efter middagen måste vi ju ta en rundtur på slottet (såklart). Rundturen avslutas vid vårt rum där jag har förberett med att tända några led-ljus (haha) för att sedan tända några få levande ljus (det brukar ju vara känsligt med levande ljus på hotellrum) när vi kommer in. Jag tänker att vi öppnar champagnen, dricker lite (kan behövas... nervööööös!!), och sedan kommer jag berätta för honom hur mycket jag älskar honom och hur mycket jag uppskattar honom. Sedan kommer jag avsluta med att fråga om han vill spendera resten av sitt liv med mig och om han vill gifta sig med mig. Jag får se om jag går ner på knä... Kyss Tänkte köpa två enklare ringar till oss som vi byter ut senare. 


    Så är mina planer! :) 


     


    Åh så härligt det lät! Och snacka om bra planerat för att överraska honom! Riktigt kul att ni använder champagne som ni köpt tillsammans från en resa :) Stort stort lycka till!
  • Äldre 16 Feb 09:10
    #14
    snusse skrev 2016-02-15 19:59:13 följande:

    Ja, det är roligt, den har stått i kylen nu i ett halvår! Glad Tack snälla & lycka till du med! Har du förberett något tal ett ska du bara ta det som det kommer? :) 


    Det jag är mest nervös över är att han ska fatta innan jag hinner fria! Haha, så jag måste spela lite spontan.. kommer vara SÅ nervös hela middagen. Blir till att beställa in en flaska vin eller två! Haha! 


    Jag har faktiskt förberett ett tal, men alltid annars när jag har en text jag skall säga så följer jag aldrig det ändå så det var mest för att se vad jag skall ta med och inte med. Är rätt bra på att babbla på Tungan ute Kommer dock inte ha pappret framför mig utan skall försöka lära in det. Jag är så väldigt nervös så det blir väl "Älskar dig... *gråt* vill vara med dig... *gråt* Vill du gifta dig med mig... *Gråt*" Skrattande

    Det där med att hålla det hemligt har jag också problem med. Normalt sett så är jag sjukt dålig på det och Jon brukar komma på vart vi skall eller vad jag skall göra inom en dag från att jag nämnt minst lilla om det. Denna gången hoppas jag ändå det funkar. Snackar om bröllop och frieri hela året ändå och jag har sagt från dag ett (på första dejten) att det är mannen som skall fria. Så detta tror jag inte han misstänker, men man vet aldrig.
  • Äldre 16 Feb 16:16
    #15

    Nu har jag fått hem ringarna! Får bara hoppas att hans passar. De är av en billigare variant så att vi kan både skicka tillbaka och byta i de fall den är för lite/stor alternativt köpa nya tillsammans. 

  • Äldre 16 Feb 17:08
    #17
    snusse skrev 2016-02-16 16:51:01 följande:

    Haha, ja, jag har förberett ett tal i huvudet. Men antar att det kommer bli som för dig. Gråt emellanåt! Jag har redan sagt till mamma och min syster och en kompis... haha, kan inte hålla mig.


    Va o kollade på ringar idag. Ska också köpa varsina billiga som vi sedan kan kopiera och göra i äkta guld. Sedan kan man ha de här som slit och släng, han jobbar som maskinförare och jag inom vården så då är det bra att man har en fin ring som ligger och väntar på helgen... :) Så har jag den här i handväskan eller runt halsen på jobbet. Jag ska ha en rödguld (förgyllt silver nu då) med flera diamanter i mitten. Sen har jag inte bestämt om han ska få röd- eller vitguld (också silver först). Min mamma säger att man inte kan ha olika färg på ringarna. Sen är hon snart 60-år också så traditionerna ändras ju... Vad tycker du? Dina var jättefina! Har du gjort ingravering i dem också? 


    Jag jobbar också inom vården och känner att en ring för 2-4000 känns lite onödigt att ha runt halsen alla dagar utom när man lyckligtvis är ledig en dag eller två. Gillar dock att klä upp mig och ha fina smycken så tänker att vi satsar på lite tåligare ringa nu och sen lite finare med stenar och sånt till vigseln. De jag köpte är från CStockholm som faktiskt är min kusins företag. Har massa smycken från dem som jag gillar så de matchar. Dessutom är de i rostfritt stål så de tål en del. 

    Jag har inte graverat dem än, tänker att vi gör det tillsammans beroende på om vi behåller dessa eller byter dem. Däremot så har jag graverat hänglåset vi skall hänga upp. 

    Klart man kan ha olika färger. Det tycker jag är jätte snyggt. Jag hade själv haft det om jag inte såg så fruktansvärt blek ut i rödguld. Har alltid silversmycken eller stål annars. Dessutom trivs jag i silver :) Men jag tycker det är häftigt när man har olika. Älskar ringar som blandar i samma ring!
  • Äldre 17 Feb 11:43
    #21
    Marinellan skrev 2016-02-17 10:12:43 följande:

    Hej! Oj vad ni har skrivit :D

    Vilken bra idé Snusse!

    Jag filar fortfarande på själva kidnappningsmomentet, hur jag ska lyckas få det naturligt.

    Han lär misstänka något så fort jag dyker upp. Men det får gå.

    Jag har ju lyckats rädda mig själv från att behöva säga något alls, eftersom jag har min scrapbook jag bara ska visa på restaurangen. Så det blir inget stå på knä, eftersom sista sidan är ett foto på mig när jag gör det ;)

    Vet inte alls hur han komme reagera.

    Nervöööös!


    Igår när vi såg solsidan så sa de att Alex inte kunde luras och Jon tittade på mig och sa något i stil med "inte du heller". Jag har aldrig lyckats lura honom innan hur mycket jag än försökt. Jag har alltid försagt mig med små grejer och så är det ju så att jag vill ju berätta allt för honom alltid och inte hålla något hemligt för honom. Men det enda jag kunde tänka var "förstör nu inte allt. Han kommer få äta upp dem orden den 29 och det gäller att hålla det hemligt tills dess". 

    Åh vad smart det var med scrapbooken så du slipper stå där och glömma allt du skulle säga Tungan ute

    Det är nog reaktionen jag är mest nervös över. Han har ju sagt att han vill gifta sig om 3-4 år för att jag skall få mitt drömbröllop. Dock vet han inte om att jag har helt andra planer på drömbröllopet idag än jag hade när vi träffades. Då ville jag ha prinsessbröllopet, idag vill jag bara gifta mig med honom och var det blir spelar inge roll. Har gjort lite budgetar som på ett ungefär visar vad det skulle kosta att få mitt drömbröllop idag. Om han skulle tveka kan jag ju alltid kontra med att det inte blir så dyrt och ge en siffra på det. Han är väldigt ekonomisk av sig och det är inte jag så det impar nog på honom att jag tänkt så långt. 
  • Äldre 17 Feb 11:46
    #22

    Snusse:

    Jag är undersköterska och jobbat på sjukhuset i Malmö, men pluggar till sjuksköterska och är klar om ett år. 

    De har jätte fina smycken faktiskt. Är så stolt över dem :)

    Det där med färgen tänker iaf inte jag på. Som sagt tycker det är rätt snyggt faktiskt, men det var ju inte så förr. Och att gravera dem i efterhand känns säkrast och så känns det lite onödigt att gravera i de fall man ändå inte skall ha dem som förlovningsringar alltid. 


     

  • Äldre 18 Feb 14:43
    #26

    Snusse:

    Å vad kul då har du massa kvar att njuta av innan du börja bli riktigt nervös för att gå själv Glad

    Jag mätte med mina fingrar i sömnen runt hand finger. Han vaknar hur lätt som helst, men det gick kanske. Det märker vi den 29 Tungan ute

    Nu börjar man bli nervös och jag går varje dag och bara väntar. Har dock kommit på att det är bra att det är en måndag och sambon är på jobbet för jag är ledig och kan förbereda hela dagen!

  • Äldre 19 Feb 18:53
    #29
    Marinellan skrev 2016-02-19 17:30:57 följande:
    Jag jobbar inte heller. Ska åka till hotellet och checka in oss först och sen kanske hämta honom vid jobbet eller be honom möta mig nånstans. Iiih! Också rejält nervös nu!
    Åh vad kul och spännande! Han kommer säker blir jätte glad!!

    Även om Jon inte kommer fatta något alls så är jag väldigt väldigt rädd att jag skall försäga mig innan. Har redan nästan avslöjat det tre gånger de senaste två dagarna..... Har ni något tips på hur jag kan avslöja utan att avslöja för att stilla mitt behov av att avslöja alla mina hemligheter för honom!
Svar på tråden Fler tjejer som ska fria skottdagen 2016?