• Äldre 14 Nov 22:53
    13722 visningar
    31 svar
    31
    13722

    Hjälp mig hitta min drömklänning!

    Hej!
    Jag är på jakt efter min drömklänning och jag behöver verkligen hjälp! Jag ska gifta mig 9 juli 2016 och börjar känna mig stressad eftersom jag inte hittar någon jag vill ha.
    Jag är ute efter en "enklare" klänning, i den bemärkelsen att den inte har så mycket tyg och är lättare...om ni förstår hur jag menar? Vi ska gifta oss på en sommaräng så vill ha en lättare klänning.
    Jag lägger ut en bild på vad jag är ute efter, inspiration på en massa olika klänningar. Jag vet inte exakt vad jag vill ha men jag gillar spets och en vacker överdel, gärna med öppen rygg och den får absolut inte vara axelbandslös! Den kan ha spaghettiband, t-shirt ärm, vara långärmad eller dylikt bara den har någon form av band/ärm. Kjolen får vara i spets eller slät, ha ett litet släp men inget måste. Kjolen får gärna vara rak eller sitta åt över rumpan och sen vara lösare men absolut inga puffkjolar!
    Jag älskar Galia Lahav klänningar men de kostar skjortan och finns inte att få tag på i Sverige. Min budget är på max 10.000kr. Har någon tips på var jag kan få tag på liknande klänningar som på bilden?! Antingen bra sidor man kan beställa ifrån eller affärer i Sverige, gärna i Sthlm eftersom jag bor här. Snälla hjälp mig för jag hittar inte några liknande klänningar någonstans!! 

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta min drömklänning!
  • Äldre 14 Nov 22:57
    #1

    Testar lägga upp bilden igen så kanske man ser klänningarna också. :)

  • Äldre 27 Nov 22:03
    #18

    Tack så jättemycket för alla tips! Det får gärna komma in lite fler. Bhldn.com hade helt makalösa klänningar! Precis i min stil. Jag oroar mig så för att beställa klänning från utländska sidor eftersom man inte vet hur den ser ut irl och om den kommer sitta fint.

    Någon som vet om det finns liknande klänningar på någon butik i Sverige eller någon svensk websida? Känns som att det är lättare att beställa och eventuellt skicka tillbaka om man inte är nöjd.

    Ni som beställt klänningar från utländska websidor, vad har ni för erfarenheter?

  • Äldre 9 Jan 02:07
    #21

    Tack så jättemycket för alla tips!! Jag har nu hittat min drömklänning!! Blev den här från Bhldn. Har inte beställt den än men vilken dag som helst nu! :) Bhldn hade förövrigt jättemånga klänningar precis i min stil och för under 10.000 kr, ifall någon annan är ute efter liknande klänningar som mig!


  • Äldre 15 Jan 14:27
    #25

    Jag uppdaterar när det börjar bli dags att beställa och hur det går med allt! :)

  • Äldre 21 Mar 12:33
    #27

    Hej!


    Vad roligt! Jag har inte beställt den än eftersom den tagit slut på BHLDN:s hemsida. Väntar på att den ska komma in igen. Jag meddelar när jag beställt den om jag är nöjd etc. Vad har du för storlek Cecilia? Jag ska beställa den i stl. 0. :)

Svar på tråden Hjälp mig hitta min drömklänning!