• Äldre 10 Aug 19:41
    2357 visningar
    1 svar
    1
    2357

    Enkelt och billigt? Fler?

    Vi försöker få ner kostnaderna och ha ett enklare bröllop. Vår budget ligger visserligen på 20-30 000 vilket är lite mer men vi ska ha 60-70 gäster så med tanke på det är det kanske inte så mycket. Det finns saker vi inte vill skära ner på som t. ex. fotograf men vi har sparat in på mycket annat som känns onödigt. Vi skippar att ha någon speciell transport mellan vigselplats och festplats och vi skippar att hyra in folk till att spela/sjunga/underhålla. Vi gör mycket själva och använder oss av de kunskaper som finns inom vår bekantskapskrets. Vi har vänner som också ska gifta sig inom en snar framtid och då hjälper vi dem i utbyte mot att de hjälper oss. Jag ska göra alla dekorationer själv av loppissaker/egengjorda saker, även alla blommor. Maten ska mamma och syster göra och de förväntar sig inget för det för de vet att jag gör samma för dem. Jag har inställningen att det viktigaste är att vi blir gifta och att alla som kommer och vill dela denna händelse har trevligt och det tror jag att de har även om inte bröllopet är på en herrgård med liveband osv.

Svar på tråden Enkelt och billigt? Fler?