• Äldre 3 Aug 08:41
    11929 visningar
    16 svar
    16
    11929

    Tar ni av er ringen? När isf?

    Jag tar av mig min förlovningsring hela tiden! Främst när jag vet att jag ska bli blöt om händerna, typ bada, duscha, diska osv. Men även om jag ska smörja in mig med hudkräm. Är jag borta hos någon stoppar jag ringen i den där minimala fickan som ofta finns på byxorna, är jag i badrummet hamnar den i badrumsskåpet. Jag känner mig alltid "naken" när jag inte har ringen på mig, brukar ofta känna på den med tummen och sådär, så det är lätt för mig att snabbt ta på mig ringen när jag är klar Glad

    Har en mamma som jobbar inom sjukvården. Hon måste ju ta av sig ringarna och då trär hon upp dem på ett halsband eller armband som sedan hängs upp i hennes klädskåp. Så den metoden är ganska smart tycker jag!

  • Äldre 3 Aug 13:04
    #12
    Ankan skrev 2015-08-03 10:14:52 följande:

    Jag har en halvalliansring som förlovningsring och jag tar av mig den rätt så ofta, framför allt när jag lagar mat som köttbullar etc., när jag använder kräm och när jag jobbar i trädgården (ibland har jag på den där, men bara om jag har handskar på mig). Det händer att jag glömmar att ta på mig den igen (när jag är uppe i tankar) och så får den ligga där en stund tills jag kommer in i rummet igen och ser den :) skulle jag resa till ett land med många ficktjuvar etc. kommer jag att ta på mig en annan ring under den tiden.


    Åh men det gjorde jag, tog av mig ringen när vi skulle resa utomlands! Fast då kände jag mig så naken så jag köpte en fin, enkel silverring för typ 200 kr som jag använde istället. Fästmannen struntade i det och körde helt utan ringar - fast han erkände också att det kändes konstigt.... Flört
Svar på tråden Tar ni av er ringen? När isf?