• Äldre 3 Aug 15:56
    4887 visningar
    6 svar
    6
    4887

    Less på vänner som aldrig hälsar på!

    Så svår situation, förstår att du tycker att det är jobbigt! Min spontana tanke var som någon tidigare skrev, om det nu är mannen som är ovillig att lämna hemmet så ska det ju inte betyda att inte frun och barnen kan komma ut till er och ha trevligt. Men om inte heller hon är speciellt sugen på det så blir det ju svårt...

    Som jag ser det så har ni tre val:
    1) Ta upp det lite fint med dem, förklara helt enkelt att ni tycker att det är tråkigt att de inte kan komma till er lite oftare och tryck på alla trevliga saker som ni skulle vilja göra när de hälsar på. Anklaga dem inte för att vara lata utan förklara bara hur ni känner.
    2) Låt det vara som det är. Acceptera att ni har den relationen ni har och att det är på de här villkoren.
    3) Låt relationen rinna ut i sanden. Om det alltid är ni som tar initiativ till att ses eller om relationen är enbart på deras villkor så kanske det är den bästa lösningen. En relation är i min värld ett givande och tagande. Att de i övrigt inte har så många vänner ska inte hindra er, energitjuvar ska man inte lägga ner onödig tid på!

Svar på tråden Less på vänner som aldrig hälsar på!