• Äldre 13 Jul 23:16
    4417 visningar
    2 svar
    2
    4417

    Rätt dos levaxin, bli gravid?

    Jag började äta levaxin för några månader sedan då hade jag ett TSH värde på 4,8, och var jättetrött och hade supersvårt att gå ner i vikt. Jag slutade med mina p-piller i augusti 2014 och fick inte tillbaka mensen förens efter 9 månader (vet inte om de kan ha att göra med att jag hade fel på sköldskörteln?) och då tänkte vi såklart börja försöka med barn, som vi hade tänkt redan i augusti 2014 men då kom ju aldrig mensen, sen fick jag reda på att jag hade fel på sköldskörteln och de rekommenderade mig att avstå från att skaffa barn, eftersom att de fanns risker. Givetvist har jag och min sambo väntat då eftersom att vi inte vill utsätta barnet för något eller att bli gravid och få missfall (måste vara hemskt). Men nu har jag fått svar från de senaste testerna att mina värden låg bra, strax under 2 så jag undrar om man kan börja att försöka med barn med en gång, eller ska man vänta? Jag har fått super oren hy (massa finnar) och humörsvängningar, är de vanligt att få de va levaxin? (jag tar de alla dagar i veckan, bara vi lyckas få barn :)). Men de var lite frågor jag hade, hoppas någon kan svara på dom,.

Svar på tråden Rätt dos levaxin, bli gravid?