• crs
    Äldre 7 Jul 11:36
    8233 visningar
    7 svar
    7
    8233

    Hjälp med att skriva ett kärlekstal!

    Vad mer precist är det du vill ha hjälp med? :) Tips att komma igång, feedback på något du skrivit, ha en "mall"?

  • crs
    Äldre 7 Jul 12:15
    #4

    Någon mall har jag inte, men håller själv på att både skriva mina löften och någon typ av tal som är riktat både till min blivande man och som ett tacktal till våra gäster. 

    Nu är jag relativt talför av mig och kommer nog improvisera talet en del. Är man inte som jag så håll det generella taltipset: håll det kort. Då hinner man inte tycka att det är så jobbigt att stå där och snacka.
    Några andra tips:
    Det är också lätt att man hamnar i att skriva/säga sak flera gånger men på olika sätt. Akta dig för den, såna tal blir mest innehållslösa.
    Du kan också försöka fokusera på saker som du uppskattar att han gör, praktiska saker. Utgå ifrån din uppskattning av honom så blir det både personligt och kärleksfullt. 
    Ett annat bra tips är att tänka historia, nutid, framtid. Kör som en tidslinje i talet liksom. Inled med något om hur ni träffades tex, säg något om hur du känner idag, avsluta med vad du ser fram emot med förhållandet i framtiden. Den funkar alltid. :)

Svar på tråden Hjälp med att skriva ett kärlekstal!