• Äldre 29 Jun 22:20
    14889 visningar
    26 svar
    26
    14889

    Skånebröllop 2016

    Hej...

    Ska också gifta mig nästa år...dock inte förrän i augusti. I Helsingborg..

    Har redan bokat kyrka och lokal. Gjort ett sade the date.. Hemsida med info men inte skickat ut något än.

    Har en budget på 60.000+-

  • Äldre 30 Jun 22:18
    #7

    Haha jag skulle nog inte säga framförhållning utan brist på tålamod. :) mannen och jag är likadana. Har svårt för att väääänta. Men nu "ligger allt på is ett tag". :) kollar dock lite efter klänningar mm lite sporadiskt. Tänkte försöka sprida ut inköp och liknande under året

  • Äldre 1 Jul 20:38
    #9

    Bara närmsta släkt och vänner och deras barn. Ca 45-50 personer.

    Har även ingen resa inräknad i budgeten då vi kommer åka iväg under julen istället.

    Och ring vill jag nog inte ens ha en till. Jag gillar min förlovningsring. Men man vet ju aldrig.

    Har räknat ut på följande sen kan det ju bära eller brista.

    10.000 kläder för mig mannen och barnen ( 3 barn kommer handla "finkläder" på hm.

    25.000 för mat och dricka allt inkluderat där

    5000 dekoration

    2500 hår Make up

    Inbjudningarna är ju färdiga och hemsidan 260kr

    Erch nu har jag tappat budgeten i huvudet totalt så där började den i allafall. Vi har kommit ganska bra undan med lokalen Linnéaträdgården kuvertavgift ca 450 (beroende på buffé eller 3-rätters och då ingår hyra, personal, porslin, ja rubbet

  • Äldre 2 Jul 21:18
    #11

    Vi hyr lokal på Linnéaträdgården i Hbg. Superfint att sitta ute i deras växthus. Mat ca 400/person sen måste ma köpa dricka där så där räknar vi oxå några tusen. Men då ingår också hyra, personal.. Städning mm. Fram till kl 01. Sen lägger de på 1500kr/h

  • Äldre 1 Aug 19:14
    #16

    Gratulerat till förlovningen

    Jag har kyrka och lokal ordnat (mat personal dricka mm också)

    Smygkollar nu efter klänning

Svar på tråden Skånebröllop 2016