• Anonym (neovl­etta)
    Äldre 28 Jun 11:42
    13178 visningar
    5 svar
    5
    13178

    när kom mensen tillbaka efter cerazette?

    Jag slutade med mina p-piller, neovletta 28, den 17 maj efter att ha ätit dessa i sju år och sex månader. Jag åt klart hela kartan och "mensen" slutade dagen efter (som planerat). Vi påbörjade då vår babymaking... en vecka efter ägglossningen fick jag alla graviditetssymtom man kan tänka sig! Halsbränna, stora bröst, illamående, trötthet, svettningar... Jag, lycklig i hågen, köpte graviditetstest och på vägen hem kände jag nåt blött i trosan. BLOD! Testade ändå, men det visade negativt. Blödde i över två veckor innan det slutade. Sen var jag utan mens i tio dagar och på ägglossningsdagen började jag blöda igen. Nu har det gått fem dagar med blödningar... Känns så otroligt jobbigt, speciellt med tanke på att jag inte vet när eller om jag får ägglossning.

    Försöker läsa på om hur kroppen fungerar efter p-piller, men det verkar som att det är mer vanligt att inte blöda, än att blöda nästan konstant. Det är väldigt frustrerande i och med att jag mådde hur bra som helst med p-piller! Mensen var hur regelbunden som helst (kl.15 på söndagar), jag mådde bra, sexlivet var bra... Nu har jag svettningar, irritation, ständig pms och blöder (vilket är jobbigt när man vill vara i bikini och även tillverka barn).

Svar på tråden när kom mensen tillbaka efter cerazette?