• Äldre 1 Jun 15:52
    5681 visningar
    15 svar
    15
    5681

    Men var är alla gäster

    Urk på burk vad jobbigt att behöva vänta in alla! Hur snart inpå bröllopet vill man ha svar?


    Jag tänker att man kanske vill välja t ex lokal utefter hur många man blir, samt att man kanske vill välja dekor osv utefter var man är? Samt att det kanske blir utomhusbröllop om man är för få/för många, och då kan ju planrna bli tvungna att ändras p å väldigt mycket?


    Blir stressad bara jag läser sånthär, och då är jag inte ens förlovad än.

  • Äldre 1 Jun 16:21
    #12
    Nightrod skrev 2015-06-01 16:03:34 följande:
    Vi gifter oss i 6 augusti vi satte sista osa 1 April och gav gästerna tre månader på sig.
    Vill man komma så ser man till att man kan komma och då kan man svara så lång tid innan. Och mycket riktigt så kunde alla planera sin semester i anslutning till detta och svara i god tid huruvida de kunde komma eller ej. Var enbart någon löst bekant som inte kunde komma. Men många väntade verkligen till sista veckan innan de svarade även om de viste långt innan att de kunde.
    Vi lär nog göra något liknande upplägg själva med! 6 aug är ju förörvigt väldigt schysst datum att välja, då de flesta är lediga runt den tiden! 
  • Äldre 1 Jun 17:54
    #14
    Plättis skrev 2015-06-01 16:50:03 följande:
    Problemet med att gifta sig under semestertider är att de som inte är lediga då kan ha oerhört svårt att komma ifrån. Jag har flera släktingar som jobbar inom sjukvården, och om bröllopet skulle bli en schemalagd helg hade de inte kunnat få ledigt oavsett vad de gjort. 

    Tre av våra inbjudna gäster tackade nej på grund av jobb, fast vi meddelade sju månader i förväg vilket datum det rörde sig om. (Vi gifter oss 25 juli.)

    Så det kan vara bra att tänka på. "Semestertider" är inte semestertider för alla. 

    Nej det kan ju såklart vara ett problem. Värt att tänka på. Tack för påminnelsen. Kanske bäst att ta någon "neutral helg" då ingen vanligtvis är varken ledig eller jobbar ..

    Iof så lär vi dock gifta oss långt borta från antingen mina eller hans släktingar, eller långt borta från bådas, om vi väljer någon neutral ort, typ där vi bor, eller utomlands. Så i samband med långhelg kanske vore bäst...? Aja, vi hinner ju klura på det där, det är ju inte direkt aktuellt imorgon! :) Vi har "viktiga" gäster på flera orter i Norrland (som ni kanske känner till kan det typ vara lika långt från en ort till en annan där som från Stockholm till Skåne), i Stockholm, i Finland, i Enköping och hans föräldrar är precis och köper hus i Portugal. Kusiner och vänner finns utspridda lite överallt. Gotland har han landställe på, det vore kanske lagom  långt bort för allihopa, men ändå att någon av oss har någon koppling dit? Haha.... gaaaashshshshshs. Borde hookat med grannpojken hemma på gatan i stan. Hade varit mycket smidigare. ;)


    Kanske blir det bröllop utomlands för vår del. Det känns mest "rättvist", plus jäkligt kul. Svårt med planering och såklart rätt dyrt, bara, antingen för oss eller för alla, får se vad man skulle ha för budget, det får avgöra vem kostnaden står mot, haha. Synd på äldre släktingar som kan ha svårt att komma, osv, såklart, men o andra sidan har tyvärr de flesta av de närmsta äldre trillat av pinnen på båda sidor, jättetråkigt, utom min farmor, men hon är så sjuk att hon förmodligen inte skulle kunna närvara även om det var i samma stad. :(

    Okej nu kapade jag tråden totalt här.... Haha. Tar de här problemen någon annanstans! :P

Svar på tråden Men var är alla gäster