• Äldre 28 May 02:22
    43391 visningar
    55 svar
    55
    43391

    Strippa på svensexa?

    Jag hade inte tyckt att det var okej, oavsett motivering. Ursäkta om jag är rak nu, men jag vill att min mans kuk bara ska stå för mig. Jag hade blivit oerhört sårad om han hade gått med på något sådant. Som tur är delar min sambo min syn på sådana saker, och är inte alls intresserad av dylikt, och inte jag heller. Men vi är kanske ovanligt "monogama".

    Även om din blivande försöker motivera det med att det hör svensexan till, så är det, enligt mig, otrohet om du inte tycker att det är okej.

    Jag hade jag känt mig bedragen om min kille satt och lät sig bli upphetsad av en strippa, för mig handlar det inte om ifall han "doppar snoppen" eller ej, utan att han gör något som ska vara "mellan oss" med någon annan.

    Respekterar din blivande dig och dina känslor så tackar han nej till att ha en strippa på svensexan. Och är det så viktigt för honom att det går före hur du mår och känner för det, så får du ta dig en funderare på om du vill bygga en framtid med en man som ser så lättvindigt på vad som sårar dig, så som du beskriver. För jag antar att du pratat med honom om detta. Ursäkta om det lät hårt. Men det låter som att din kille är typ 16 år.

  • Äldre 28 May 13:57
    #16
    stresso skrev 2015-05-28 07:57:21 följande:

    jag kommer väl inte hjula av glädje om det visar sig att de har glott på strippor på svensexan, men jag tycker inte det är värt att röra upp hela världen för heller. om hans kompisar har så dålig smak att de tycker det är kul, då får det stå för dem. det betyder inte att det finns nåt svek mellan mig och min man.

    sen tycker jag det är lite märkligt att bara för att den ena ALDRIG skulle ens se åt en annan (vilket jag har svårt att tro men det är en annan femma), ska det per automatik betyda sårade känslor för att ens partner tittar. 
    om de hade gått ut på krogen och ett helt gäng 20-åriga snyggingar hängde runt svensexegänget och kråmade sig och gned sig, hade det också varit otrohet?

    om det är så viktigt för dig att det inte blir nån strippa på svensexan, var tydlig med det men förbered dig på att du kan bli sårad. hans vänner kommer antagligen inte prioritera dina känslor... :(


    Jag vet inte om frågan i mitten var riktad till mig eller TS, men, för det första är min sambo aldrig ute på krogen, han har aldrig haft det intresset ens innan mig, skulle hans kompisar av ngn anledning tvinga med honom så hade jag inte tyckt att det var okej om han inte var avvisande mot, och "flyttat på" den tjej som i ditt scenario stod och gned sig mot honom. Precis som jag inte skulle låta någon snubbe på krogen stå och trycka sitt stånd mot mig, vilket många under åren varit osmakliga nog att göra, men alla är ju olika och har olika gränser i sina förhållanden. :)

    Och ang. sista meningen, mer riktat mot alla här, är det bara jag som tycker att problemet ligger i att, oavsett vad man SJÄLV tycker om strippor, så har TS klargjort att HON skulle bli väldigt sårad av det, men han tycker, om kompisarna ordnar det, att ha en strippa är viktigare än hennes känslor.

    Det låter som mycket märkliga kompisar om de inte skulle lyssna till ett sådant önskemål måste jag säga, om brudgummen skulle säga att strippor är uteslutet. haha.
  • Äldre 28 May 14:41
    #18

    Väldigt intressant att läsa hur andra ser på dessa frågor, när jag läser kommentarer likt den under, om hur "majoriteten av alla män" är och beter sig, så blir jag så extremt glad över hur min sambo är som person! :D

    Han har aldrig brytt sig om porr, testat när han var "ung" men det var inte hans grej, han skulle aldrig få för sig att ladda hem sådant, han har alltid varit av åsikten att tjejer på krogen är "äckliga", och har aldrig raggat på någon där, och knappt varit ut på festställen under sitt liv över huvud taget. Han kan nog räkna gångerna på en hand nästan. Och något som verkat låta helt omöjligt och världsfrånvänt enligt många, men han VILL inte titta på andra, det är inget jag tvingat på honom, utan både han och jag är "lagda så" att vi inte får ut något av det, det är totalt ointressant, och vi vill bara "ha" varandra, fysiskt och att se på på ett sexuellt sätt. Hur vi lever, tänker och känner påverkar ju såklart våra gränser för vad som är okej och inte, då en sak som kanske är "normal" för någon annan, blir långt ifrån det "normala" hos oss att det skulle bli ett problem, om ni förstår :) Både han och jag är rörande överens om att det hade förstört "det fina" vi har, om vi skulle börja bete oss så, enligt oss, äckligt. 

    Att vara förmögen att se och avgöra att det finns snygga människor runt omkring en är ju inte samma sak som att ha en strippa knät. Har man ändå så avslappnad syn på det tycker jag det är märkligt att själva doppandet är så förbjudet?! haha. Skulle min kille bli kåt till en strippa kan det likaväl vara en prostituerad som ser till att han får "göra klart" också. Som tur är vill han inte ha varken strippor eller horor ;)

    För mig känns förklaringen att man "litar på sin sambo, drf är det okej", väldigt sorglig. Jag litar också på min sambo, jag tror aldrig att han hade legat med någon annan, jag litar på honom så mycket att jag vet att han inte "ens" hade velat ha någon naken strippa gnidandes i hans knä. 

    Jag har många gånger av tjejkompisar fått förklarat att anledningen till detta "jag litar på honom så han får göra vad han vill bara han inte doppar.." egentligen grundar sig i att de inte alls litar på sin partner när det kommer till kritan. De är bara rädda att om de skulle försöka hindra honom så skulle han gå över gränsen och vara "otrogen", eller lämna dem, så de intalar sig att det är okej, för att de inte vill bli sårade. Säger inte att det är så i samtliga fall, men många känner sig tyvärr "tvingade" att acceptera ett beteende de känner är respektlöst bara för att det "killar måste få göra så".

    Jag förstår problemet, skulle heller aldrig vilja vara med någon som jag måste "förbjuda" från saker denne vill göra, eller begränsa den på andra sätt, hade känt mig som världens partypooper, så jag hade tur som fann min "tråkiga" sambo att dela mitt liv och kärlek med ;) Vi passar varandra perfekt ;)

    Ang. TS fråga är det såklart inte otrohet om båda parter tycker något är okej, men i detta fall tycker TS inte att det är det, då blir det, enligt mig, ett svek.

    Och nightrod, är det TS blivandes kompisars ansvar att se till att strippan har jobb? ;)

    Ursäkta att detta blev mycket om mig nu, men kände att vissa av kommentarerna var riktade mot det jag skev! :)


    Ms T skrev 2015-05-28 08:19:00 följande:

    Oavsett vad vi vet så kollar majoritet av män på porr i smyg o då som ni säger står kuken för många andra. Likadant när dom ser någon snygg kvinna gå förbi. Så länge dom inte är otrogna och har sex med andra så tycker jag inte att det är något


  • Äldre 29 May 22:31
    #32

    Lilla gumman, jag vet inte varför du har denna fördom, det må stämma på majoriteten, eller inte, har ingen aning, men han gillar det inte, precis som vissa tjejer gillar det och andra inte :) skulle inte hindra honom från att kolla om han ville, men han är inte intresserad :) du verkar ha så mycket fördomar när man läser dina inlägg, bara för att din kille säger en sak så stämmer det inte in på alla :)


    Ms T skrev 2015-05-29 21:39:32 följande:

    Alla män kan lätt säga att dom inte är intresserad av porr. Men dom är ändå det


  • Äldre 29 May 23:47
    #35

    Ursäkta om jag sa något "förminskande", har aldrig studerat härskartekniker så jag vet inte hur sådant går till. Det var ej min mening. Min poäng var att det är fel att generalisera då alla individer är olika oavsett kön.

    . [08-501 112 00

    =4416631][quote-nick]1cinalifetime skrev 2015-05-29 23:15:40 följande:[/quote-nick]

    Att använda sig av härskarteknik i en diskussion är väl ändå lite töntigt? Även om vi tycker olika här kan man väl ändå vara hövliga mot varandra? Att säga "Lilla gumman" till en annan är att förminska. 

    Fler använder detta forum om det är trevligt och hjälpsamt. Ju mer skit, ju mindre trafik här.

    [/quote]

  • Äldre 1 Jun 00:34
    #38
    Ms T skrev 2015-05-31 11:54:02 följande:
    Men i detta läge nästan alltid sant
    Jag tog upp frågan med min pojkvän och hans vänner när de var förbi på några glas vin i helgen, samtliga hade väldigt svårt att tro att en majoritet av männen skulle ha det som vana att sitta och smygkolla porr när man har flickvän/fru. De såg inte riktigt syftet med det någon av dem, och de ansåg att har man en fungerande relation och ett bra sexliv så ska det inte behövas då det behovet redan är tillfredsställt. De tog vidare upp scenariot om relationen skulle bli tillfälligt sämre av någon anledning, och samtliga instämde i att de skulle extremt mycket till innan de skulle vända sig till porr för att "fixa sitt", då de ju faktiskt bara vill ha den tjej de är med.

    Hans vänner är både upptagna och singlar, antingen så är alla 6 killar en sällsynt minoritet bland alla smygrunkare där ute, eller så har du bara hamnat med en taskig kille som intalar dig konstiga saker som inte alls stämmer in på majoriteten, för att rättfärdiga sitt porrtittande.

    Han kanske är osäker på om du skulle tycka hans beteende var okej om han inte skulle försäkra dig om att det är "vanligt"? :)

    Med det sagt menar jag såklart inte att porr i sig är fel på något sätt, alla är ju som sagt olika, och det är fritt fram att gilla det. Men jag tror nog, likt killarna, att det är mer sällsynt än vanligt att killar i (bra!) relationer smygrunkar.
  • Äldre 1 Jun 15:22
    #41
    +1

    Nu handlade ju det jag skrev om att runka till porr, det är ju en viss skillnad mellan att runka "för sig själv", och att runka till andra nakna kvinnor. :) Vilket jag tror är det som kan störa kvinnor. Jag tror, tvärtemot nightrod, att det är få kvinnor som skulle se runkande som otrohet? Jag tror inte heller porr ses som otrohet? Det är inte samma sak som att vissa kanske skulle bli besvikna och känna sig så som TS (troll eller ej) beskrev att hon kände om strippor.
      
    Jag är verkligen inte emot onani, som jag får känslan av att ni tror? Haha. Jag är inte emot porr heller, mer än möjligtvis vissa undantagsfall där kvinnor/män/barn utnyttjas mot sin vilja, men det är ju en helt annan diskussion. Jag är bara inte intresserad själv, och jag uppskattar att min kille inte heller har något intresse för det. Han är om möjligt än mer "pryd" än vad jag är;)
      
    Jag håller fast vid att jag tror att porr är ovanligt i en relation, såvida inte båda i förhållandet har porr som gemensamt intresse, men då finns ju ingen anledning att smyga. Alternativt att den porrtittande är öppen med det. Det finns ju ingen anledning att ljuga om det? Är man ärlig kan man ju inte "åka fast". ;) Sen finns det ju såklart de som kollat mycket porr i ungdomen som inte kan "släppa det", jag säger ju inte att dessa grupper är helt uteslutna, säkert ganska vanligt. Och vissa av dessa sistnämnda killar kanske har tjejer som blir ledsna eller rabiata om de berättar att det kollar, och drf håller det hemligt. Men då känns, enligt mig, relationen rätt skev. Att man kollat porr mot sin partners vilja kommer ju bara leda till att partnern känner sig väldigt sviken om den kommer på den andra. Och jag och min kille har som regel att allt sexuellt man inte skulle göra framför, eller berätta till den andre, för att denne skulle bli ledsen, är inte okej. Sen handlar det ju inte om att man måste berätta allt man gör i livet in i minsta detalj, men ni förstår säkert vad jag menar utan att jag förtydligar.
     
    Jag tror iaf att de flesta män, som lever i sunda relationer, inte varken har tid eller intresse för porr. Det är bilden jag fått av de män jag pratat med och hur jag vet att det fungerar i mitt förhållande. Min kille har gett porr typ 5-10 försök i sitt liv, men aldrig gillat det, så sannolikheten att han skulle vilja ta upp det helt plötsligt är ju ganska minimal. Han har heller inget intresse för strippklubbar eller krogen eller dylikt. Sen tror jag att många killar överlag, även om de gillat porr, väljer att inte kolla av respekt för sin kvinna, iaf om hon uttryckligen sagt att hon inte uppskattar det.
     
    Skulle min kille velat kolla porr hade han ju kunnat säga det till mig på en gång, då vi pratat om sådant, även långt innan vi blev ett par, jag har till och med, i början av relationen, sagt att det är okej med mig om han skulle vilja göra det, men han tog typ illa vid av att jag antog att han kanske ville. Haha. Han tyckte att jag borde känna honom bättre än att tro att han skulle uppskatta att se på sådant, och att jag trodde att han skulle vilja ha något mer än bara mig. Jag blev väldigt glad, men ville ha det sagt så jag inte ville känna att jag tog något ifrån honom. Men jag känner mig väldigt uppskattad av att han tycker att jag är mer än gott nog.
     
    Att onani förekommer i relationer där man t ex är mycket ifrån varandra, är i distansförhållanden, mm, är ju inga konstigheter. Eller ens om man är mycket tillsammans men bara vill ha en stund för sig själv. Det var inte riktigt det det jag skrev handlade om.
     
    Dock tror ja även onani är ovanligt (läs: inte icke existerande, men ovanligt) i en bra och fungerande sexrelation. Och nu behöver vi ju inte ta upp distansförhållanden osv, eller när man jobbar helt olika tider osv. Jag tror att de flesta som har sin sambo nära till hands hellre bjuder in denne och har en trevlig stund tillsammans. :) Detta kanske är för privat att skriva på ett öppet forum, men hade jag och min sambo inte levt så tätt ihop som vi gör, och drf kunnat ha sex såpass mycket, hade jag bara tyckt att det var mysigt om han hade en "trevlig stund" och tänkte på mig. Hade han däremot kollat porr eller gått på strippklubb istället hade jag nog inte känt mig lika sugen på att komma hem och vara sexig till honom. :)
     
    Min poäng från början i diskussionen var bara att jag tycker att om ens sambo inte tycker att något på det sexuella planet känns bra, och man väljer att gå bakom ryggen på denne och göra det ändå, t ex kolla på strippor, så är det inte okej och inget man behöver acceptera. Samt att jag är så glad att min kille är så himla o-äcklig då det, uppenbarligen enligt er, finns så många killar som är äcklosnuskon ;) Vi är bara äckliga med varandra och det är jag, och han, väldigt glada för :D
     
    Gud vilket kap jag har! Denna tråd fick mig att inse det än mer än vad jag redan visste!  ;) 
     
    Jag vet att det finns flera tjejer som säger att de är okej med porr trots att de sårar dem, det har jag hört från flera vänner, att de känt att de inte räcker till, eller att de känner sig fula/gamla i jämförelse med tjejerna i filmen, och att detta leder till att man kanske inte blir jättesugen på att ge killen någon mer "special treat" än trött sex med lampan släckt. Känns bara som en ond cirkel om inte båda är med på porrtittandet. Det leder väl vara till att tjejen känner sig dålig och inte vill, och då kommer killen "behöva" kolla än mer på porr då tjejen blivit så tråkig.

  • Äldre 1 Jun 15:31
    #42
    +1

    Tips till alla er tjejer som har en kille som vill ha en strippa på möhippan, men som inte är jättepigga på idén:


    Jag gav min sambo förslaget att jag, innan vi gifter oss, gärna går på någon form av "strippkurs", och nuförtiden finns det ju massa sådanadär striptease-stång-kurser överallt, och så kan vi köpa en strippstång så att han kan få en schysst uppvisning av sin nyblivna fru när vi gift oss. :) 

    Förslaget blev mycket uppskattat kan jag säga er! Han har pratat om det i månader, lär bli gift bra mycket snabbare efter den idén, haha. Skrattande Era killar skulle nog bli mycket gladare av den idén än att någon okänd dam ska komma och åma sig framför honom och hans polare. :) Då får han ju dessutom smaka på efterrätten. {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 1 Jun 22:43
    #44
    +1
    Ms T skrev 2015-06-01 22:24:06 följande:
    Jag har svårt att tro att dessa män har svarat ärligt. Vi har inga problem med vårat sexliv i alla fall. Vi har varit tillsammans i 15 år
    De har ingen anledning att ljuga för mig? De jag pratat med är vi väldigt öppna om allt i princip med, och de likaså.

    Att alla killar gillar porr är nog en myt det är dags att slå hål på. Precis som någon sa innan så gillar inte alls tjejer romantiska filmer heller. Haha.

    Däremot kan nog många män känna att det är vad som "förväntas" av en, och därför känner sig tvungna att svara att de gillar det, för att verka macho. Av samma anledning som killar ljuger om att de inte alls är oskuld, trots att de knappt pussat någon tjej, och att de älskar girl on girl action, fast vissa egentligen bara tycker att det är "onaturligt, konstigt och inte alls tändande", och andra säger att de gillar strippor eller prostituerade, fast det för många bara skulle kännas olustigt att ha en tjej kåtandes på en, som man betalat men som inte alls är attraherad av en själv.

    Det är ju jättebra att det fungerar bra för er och att ni båda är nöjda och glada med situationen, jag förstår att du är van att ha det på det viset, med en man som kollat porr i 15 år med dig, men alla relationer ser inte ut så, och alla män känner inte ett behov av porr vid sidan av sin kvinna.
  • Äldre 2 Jun 03:04
    #46
    Anonym (Anonym) skrev 2015-06-01 23:21:33 följande:
    du kan ju omöjligt tro att han bara fantiserar om dig när han onanerar? fantiserar du bara om honom?

    det ena utesluter inte det andra ju.

    för mig låter det som ett bekräftelse behov hos dig. eller kanske naivitet.

    som du beskrev dina vänner som tillät porr men egentligen kände sig fulare, äldre, tjockare osv. då är det ju onekligen kommunikation med sin partner de bör jobba på, men framför allt sin självkänsla.jag förstår absolut att man blir besviken och arg när den ene lovat att inte titta men gjort det, men om man är emot det och hen inte vet för att man har sagt det är okej, då får man jobba på sin självkänsla och kommunikation.

    jag tänder inte på att han ser på porr, men det stör mig inte alls. jag jämför mig inte med tjejerna, för de är bara fantasi, jag finns. han är inte mer benägen att vara otrogen för att han ser på porr ibland.( du har inte sagt det, men ville få med det ändå) inte ens om en av dem skulle flyga på honom och vilja ha sex med honom skulle han vara intresserad, för att vi är ihop och ska gifta oss, och vår relation är stark och mkt respektfull och kärleksfull TROTS att han runkar till lite porr ibland.

    du ger intrycket utav att se det som att porr och onani bara händer vid missnöje i en relation eller är extremt sällsynt. jag tror noll % på det.man tar väl till onani om tillfälle ges, annars lite sex, men för mig är det två olika saker. jag förstår att du är nöjd att han inte kollar på porr och att han fantiserar om dig när han drar i tuppe , och ja, det låter som att ni har en fin relation, men det har vi med porrtittande killar med
    Ja alltså, haha, hur ska jag säga detta. Det blir väldigt privat med tanke på att det är ett öppet forum, tur att man är hyfsat anonym, haha.

    Eftersom att du frågar... Min kille har inte onanerat sedan innan vi blev tillsammans, det kan tyckas märkligt att jag vet detta, men, våra liv är i princip totalt synkade, vi är hemma tillsammans och går i skolan tillsammans, reser tillsammans, träffar vänner tillsammans, handlar och är på stan tillsammans, vi är kort och gott med varandra precis hela tiden, med några få undantag. Låter jättehemskt, i know, hade jag också tyckt innan jag träffade honom! haha. Vi vill helst vara i samma rum jämt, så det är ingen av oss som brukar gå och stänga dörren om sig för att få vara ifred, så, ja, jag vet. Såvida han inte passar på att dra en handtralla de gånger han påstår att han går och skiter, men då skulle jag bli orolig då han isf skiter alldeles för sällan.

    Som jag sa innan skulle jag bara tycka det var trevligt om han skulle gjort det, har frågat och sagt att det är okej, att det skulle vara mysigt, men han säger att han inte får ut ngt av det, han vill hellre vara med mig. Han säger att han hellre väntar på mig, eller har mig i telefon, eller kollar på bilder jag skickar, om vi skulle råka vara ifrån varandra en natt, och sen knullar han skiten ur mig när jag kommer hem ist. Haha. Om man får säga så;)

    Men svaret på din fråga är Ja, jag fantiserar bara om honom. Jag längtar efter honom och blir bara tänd på honom. Jag har liksom stängt av sådana tankar mot alla andra. De finns inte. Skulle nog bara bli äcklad av mig själv om jag ens försökte tänka på någon annan, och hade inte blivit tänd. Tanken har aldrig ens slagit mig sedan jag blev kär. Och ja, jag vet att han är likadan. Vi har pratat om sådant långt innan vi blev ett par, och han har alltid varit väldigt "monogam" och absolut inte "promiskuös", eller vad man ska kalla det, innan han visste att jag var intresserad tillät han sig inte ens att tänka sexuella grejer om mig, då han kände att det skulle bli fel om han tänkte sådana tankar om mig då jag bara ville bara vän med honom. Då han typ kände att han isf inte förtjänade mig. Hans logik, inte min ;) Men det är nog så vi känner om varandra nu, att vi inte förtjänar den andre om vi inte bara är till varandra.

    Ibland blir jag faktiskt helt förundrad, han skulle kunna vara typ Jesus eller någon. Skulle jag dö idag skulle han aldrig ha sex med någon annan i hela sitt liv, det är jag helt övertygad om. Jag förstår att han är one of a kind, och att många inte ens skulle vilja ha det så som vi har det, inte så mycket "spänning och drama" på den fronten, vilket många par verkar behöva för att upprätthålla gnistan? men vi har det så jäkla bra, och är så lyckliga konstant, så för oss passar vårt liv perfekt. Har aldrig varit lyckligare i en relation! 

    Som jag försökte förklara så tycker jag inte porr är fel, om partnern tycker att det är okej. Du kan tolka mina inlägg som att jag, i ditt fall, menar att porrtittadet nog är betydligt mindre nu än om du inte funnits med i bilden, iaf. Haha. 

    Det är inte så att jag säger att man inte kan ha en bra relation med en porrtittande man, men jag tror kanske att den hade varit bättre om man som partner får känna sig som "the one and only". Att man kanske vill ge den andre mer på samtliga plan. Men det kanske bara stämmer in på mig och inte på er andra. Jag är ingen allvetare, talar bara av egen erfarenhet.

    Men jag måste bara fråga, om han tänder mer på en annan kvinna så att han vill titta på henne när han fantiserar, hellre än att titta på dig, känns det, ärligt talat, inte lite tråkigt för dig? Jag hade verkligen inte känt mig speciellt uppskattad då, utan mer bara som a piece of meat som han trivs med och tycker är rar och bakar goda bullar, och som råkar ha hål som är sköna att doppa i, och som finns tillgängliga, medan han har tjejen från porrfilmen, som han hellre tittar på, i huvudet? För att uttrycka mig lite krasst.

    För mig är sex så mycket mer än bara den fysiska sexakten. Ger jag mig till honom fysiskt vill jag vara den enda i fantasin också. Annars kan han lika gärna gå och doppa i porrskådisen, det gör liksom ingen skillnad för mig om han ändå tänker på henne.

    För mig är kanske sex samma sak som kärlek när man är i en relation. Vill inte att han tänker kärlekstankar eller gör kärleksgrejer för någon annan heller. Vi kanske är ensamma om att tänka såhär 2015. Haha. Vi är nog varken naiva eller i ngt extremt behov av bekräftelse, vi är nog bara rätt ovanliga, om man ser till vad ni andra skriver. :)
  • Äldre 30 Jul 04:43
    #49

    Sommaren2015, ursäkta sent svar.

    Ang att jag låter fördömande. Det var aldrig min mening. Ursäkta om någon tog illa vid av vad jag skrev, men att något är fel om man onarerar har jag aldrig sagt, pratade om att onanera till porrfilm, jag får bara känsan av att något inte är tillräckligt om man måste komplettera med andra "kroppar" vid sidan av, om du förstår. Jag kan ha fel.

    Det inlägget var ju egentligen ett svar på inlägget innan, jag blev faktiskt lite ledsen av raderna:


    "du kan ju omöjligt tro att han bara fantiserar om dig när han onanerar? "
    "för mig låter det som ett bekräftelse behov hos dig. eller kanske naivitet."


    Som att det är helt otänkbart att min sambo skulle nöja sig med bara mig, både i verkligheten och fantasin, och jag med honom, utan att man måste få flukta på annat håll.

    Att jag blev ledsen var ju inte så mycket för min skull personligen, även om raderna var riktade till mig, vilket jag kan tycka var ganska otrevligt/förlöjligande/förnedrande, men att man har den generella uppfattningen om folks sexualitet? Även om den som skrev syftade till mig med, så känns det som att det är en bild man har av specifikt mannens sexualitet. De förväntas vara primitiva grottmänniskor som enbart är programmerade att vilja sprida sin säd med vinden, typ. Så det liksom förväntas att de ska fantisera om massa olika kvinnor och bli sugna och vilja ha var och varannan, hit och dit. Det finns ju absolut en viss grupp av män som fungerar så, likasom det finns kvinnor som har de drifterna, men jag tror absolut att i båda grupperna så är dessa personer i minoritet, då man hittar kärleken, och lusten, i någon som man väljer att ha en (monogam) relation med.

    Och jag måste få rätta dig, jag skrev inte att man då ÄR a piece of meat, utan jag sa att JAG skulle känna mig så, om min kille kåtade upp sig av andra (t ex porrfilm) och sedan använde mig som dopp-hål. 


    Jag förstår att allas preferenser och sexliv ser olika ut, men jag tror att fler sårar sin partner än vad deras partners är villiga att erkänna. Vilket ofta märks i diskussioner kring t ex porr, strippor, mm. Jag tror att många kvinnor hade mått bra av att få känna sig som den ende som är av (sexuellt) intresse för sin man, och detsamma gäller åt motsatt håll, såklart, och i homosexuella relationer med för den delen, men då strippor och porr osv. är så socialt accepterat så ser nog många det som något man måste ha förståelse för att den andre gör, oavsett vad man själv känner för det.

    Och om jag ska vara krass så är ju, så som jag ser det, "skadan" redan skedd då den andre faktiskt VILL titta på andra. Det är ju ett ganska tydligt tecken på att man ej räcker till. Vill min kille t ex. ligga med någon kan han likaväl göra det, det är liksom lika illa. Då har han redan sårat mig för att han låter sig känna sådana känslor för någon annan, det fysiska är, iaf för mig, sekundärt. Då vore ju det vi har mellan oss redan pajat, så skulle det vara så, så är det fritt fram för honom att gå och doppa var han vill, utom här. Och han ser likadant på det. Iaf vi ser mental otrohet, eller vad man nu ska kalla det, som otrohet på samma sätt som fysisk. Precis som att man bara är kär i den man är tillsammans med, blir man kär i andra samtidigt är det ju något som saknas, det tror jag de flesta skulle hålla med mig om. Skulle du/ni tycka det var okej om din/er partner blev kär/kände romantiska känslor/älskade någon annan, samtidigt som dig/er? Då skulle ni förmodligen inte vilja gifta er med denne.

    Menar verkligen inte att låta otrevlig med det jag skriver, beskriver bara hur jag tänker och ser på saken. Att de flesta här verkar anse sig ha sunda och bra relationer med sina partners glädjer mig. Heja er!
Svar på tråden Strippa på svensexa?