• Äldre 20 May 19:32
    5232 visningar
    11 svar
    +1
    11
    5232

    Alkoholfritt

    Tycker att många av dom man kan hitta i mataffären (typ ICA) är godare än systemets alkoholfria.


    Men vilka som är godast hänger ju på vilken smak ni har själva :) 

  • Äldre 20 May 21:37
    #3

    Jag tycker det finns många goda alkoholfria alternativ. Glad


    Och dom vi har serverat alkoholfria alternativ (på olika tillställningar) har också tyckt att dom varit bra. 
    Flera har frågat efter vart dom är köpta osv.

    Men smaken är som baken - delad. 

  • Äldre 22 May 21:56
    #8

    Det är bra att skriva ut om det är avalkoholiserat vin (då finns det alltid någon procent kvar) eller om det är jäst druvjuice Glad


    Vi hade båda sorterna och den som gick mest av var det avalkoholiserade vinet. Även många av dom gravida eller ammande valde det eftersom det är såpass låg alkoholhalt. 
    Samma människor skulle valt lättöl om vi bara hade haft det som lättare alternativ. 

  • Äldre 22 May 22:55
    #10
    Frullis skrev 2015-05-22 22:12:54 följande:
    Jag var en av de gravida på mitt bröllop och jag ville absolut inte dricka något med ens lite alkohol i. Skulle aldrig ens dricka en lättöl. Men alla är väl olika.

    Bra synpunkt som kouki skrev om mediciner och alkoholister, det tänkte inte jag på.

    Ja alla är olika. 


    Jag har en fd svägerska som rekommenderades av sin läkare att ta ett halvt glas vin på fredagkvällen för att stressa av, medan hon var gravid.
    Enligt den läkaren var det ett bättre alternativ än att vara så stressad som hon var (massa stresshormoner som löser ut i blodet) och ett bättre alternativ till medicinen som dom kunde rekommendera annars...


    Sen skulle jag inte rekommendera en gravid att dricka något med alkohol. 
    Men jag anser inte heller att jag ska vara deras mamma och säga att dom inte får göra det, utan jag erbjuder olika alternativ med alkoholfritt, låg alkoholhalt och vanligt vin/öl och sen får alla dricka det dom vill Glad

Svar på tråden Alkoholfritt