• Äldre 18 May 21:15
    10973 visningar
    14 svar
    14
    10973

    Vad lägger ni andra på blommor?

    Hej! :) Jag hade egentligen tänkt att försöka hålla nere budgeten vad gäller blommor, men vips så hade jag lyckats beställa ändå trots att jag funderade på att göra allt själv - även buketten. Blev lite rädd att jag inte skulle hitta rätt saker och färger och stressa ut dagarna innan som säkerligen är stressiga ändå ^^ Gifter mig i augusti.

    Iaf så lade jag totalt 6400 kr. Jag beställde min bukett med vita rosor, brudslöja, sidenband och små pärlor som dekor. Mina 4 tärnor får en bukett med tre rosor vardera och pärlor, och sedan varsin ros till min man och hans två marskalker. Utöver detta beställde jag 10 buketter till borden med rosor och brudslöja. Med utkörning landade det alltså på över 6000 kr. Var det dyrt tycker ni? Vad lägger/lade ni andra på blommor och hur tänker ni kring hur värt den kostnaden är? :)
    Utöver detta tänker jag också dekorera med blommor från mina föräldrars fantastiska trädgård. 

  • Svar på tråden Vad lägger ni andra på blommor?
  • Äldre 19 May 09:51
    #2

    Ha ha, det heter något i stil med buttionere (stavning och uttal är typ lika omöjligt). Jag tror inte heller att era gäster kommer sitta och undra över blommorna. Som framtida brud är det lätt att bli detaljfreak, men på min systers bröllop kunde inte ens min familj komma ihåg självaste bröllopstårtan (som var både vacker och god och säkert dyr). Men då vårt bröllop är i lantlig miljö vill jag gärna ha blommor :) det hade blivit billigare om jag låtit floristen välja efter vad som är billigast den tiden, men ja ja. Tyckte väl mest att männens var lite dyra, 1000 kr för hela min brudbukett och så 250 kr styck för männens rosor i knapphålet...? Å andra sidan ska dom visst hålla sig fräscha hela kvällen vilket inte mina hemmasnickrade alternativ hade gjort.

  • Äldre 19 May 09:52
    #3

    Min man tyckte iaf att det var en överkomlig summa men så kanske han mest är rädd för en galen flickvän som inte hittar blommor dagarna innan bröllopet ;)

  • Äldre 19 May 12:56
    #6

    Väldigt vacker bukett! Men ja, det blir dyrt trots att det inte är massa krusiduller. Kanske rosorna som gör det? Jag hade också tänkt köpa "vanliga" rosor först men blev orolig att jag inte skulle hitta vita och ljust rosa så som jag vill ha. Men tror att min blomglada mor blir mer än glad att få ta hem dem sen när vi åker på bröllopsresa direkt ;)

  • Äldre 20 May 15:45
    #10

    Verkar som att många andra körde på min urspungsplan, köpa själv och plocka i trädgård! Känns så konstigt med pengarna budgeterade för bröllopet, i vanliga fall är jag rätt sparsam men nu slinker dom iväg ;) Ni som gör corsage och brudbukett själva, hur gör ni för att blommorna inte ska börja sloka? :) Tänker på hur ledsna mina midsommarkransar brukar se ut ha ha

Svar på tråden Vad lägger ni andra på blommor?