• kouki
    Äldre 10 May 11:45
    4632 visningar
    8 svar
    8
    4632

    Tull på moissanite?

    Har börjat titta lite på moissanite stenar, men funderar över det här med tullen... Det är ju inte riktigt något som man verkar kunna leta upp någonstans. Så ni som har beställt lösa stenar, var det bara momsen man behövde betala eller tillkom även tull?

  • Svar på tråden Tull på moissanite?
  • kouki
    Äldre 10 May 20:38
    #2
    Står inget om lösa stenar. Endast om äkta och oäkta smycken. Därav som jag efterfrågar personer som faktiskt köpt och fått erfarenheten :)
  • kouki
    Äldre 11 May 09:02
    #4
    ellendellen90 skrev 2015-05-11 07:33:00 följande:

    Du bör nog räkna med att få betala iallafall momsen (+25%). Tull tillkommer på allt som kostar mer än 1400 om jag inte mins fel. 

    Kul med någon anna som titta på moissanite, det har varit min favorit väldigt länge. Egentligen vill jag ha en labb-diamant men priserna är fortfarande ganska höga. 


    Jo, momsen har jag räknat med, rätt van att handla saker via nätet (läs nästinpå beroende, hahaSkäms


    Ja, jag känner väl att det är ett bra alternativ. Blir nog antingen det, när sambon väl känner sig tillräckligt trygg med allt runt omkring, eller en vintagering då jag älskar lite annorlunda, mer detaljerade designer. Glad

  • kouki
    Äldre 11 May 15:47
    #6
    +1
    ellendellen90 skrev 2015-05-11 10:45:54 följande:

    Vintage ringar är ju alltid fina. Jag tittar också en del på det. Vad kul med någon som tänker som jag. Jag får mycket skit här för mina åsikter kring stenar. 

    Kan tipsa om. Miadonna.com de gör superfina ringar med en egen diamanthybrid som liknar en moissanite och har samma pris. De jobbar dessutom med olika projekt i Västafrika för att hjälpa samhällen som drabbats av konfliktdiamanter. 


    Verkligen! Jo, men folk känner sig väl träffade ibland. Jag vet inte, försöker låta bli att påverka andra på det sättet, vi gör alla våra val :) 


    Åhå! Det ska jag genast kolla upp, tack för tipset!

Svar på tråden Tull på moissanite?