• Äldre 7 May 15:03
    6554 visningar
    10 svar
    10
    6554

    Lyxig meny för veganer. tips tack!!

    Till vårt bröllop har vi komponerat ihop en meny till alla gäster förutom veganerna.

    Det är proffs kockar som lagar maten, men vi måste komma med ideerna då dessa inte jobbar med vegansk mat alls. Vegetarisk är inget problem men vegan käk, där tar det stopp!

    Jag vill ju inte bjuda på bara sallad liksom och om någon har ett bra recept på någon vegantårta eller kaka eller dylikt så tar jag emot det tipset med!

    Vi vill gärna att menyn inte känns helt främmande från det vi andra ska äta,som är

    Hummersoppa

    Sjötunga walewska

    Ostbricka

    Tårta

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Lyxig meny för veganer. tips tack!!
  • Äldre 7 May 19:18
    #2

    PINTEREST! Varför tänkte jag inte på det, har ju nördat så mkt gällande allt annat med bröllopet.

    Ja soppa tänkte jag också, sötpotatis är ingen dum ide.

    Tar gärna emot tips på fler soppor som är lite lyxigare, jag hittade någonting om en squash soppa också, alltså zuchini. Hur låter det för er veganer?

    Sen såg jag något i elle om nån butternut pumpa

    elle.se/lyxvegan/

    Är detta något tror ni?

    Ser lite fjuttigt ut men ni kanske har andra bättre tips.

    Det mesta jag annars hittar är typ grytor och falafel och orientaliskt eller asiatiskt vilket känns fel.

    Dock gillar jag det där med röror och olika bröd till istället för ost.

    Snälla tipsa mer,allt tas emot !

  • Äldre 9 May 19:54
    #8

    Tack för alla svar!

    Jag vill inte ha någon ersättning för kött produkter, utan jag viill att de får något som är meningen att vara veganskt från början. Soppa är givet, smart där att lägga till något lyxigt som tryffel eller så, pratade med mamma nyss som är vegan, hon gillade iden med butternut pumpa så ska se vad restaurangen säger om det :)

    Har inte blrjat tittat på tårtor ännu, vart så inne på maten.

Svar på tråden Lyxig meny för veganer. tips tack!!