• Äldre 2 May 20:59
    4772 visningar
    8 svar
    8
    4772

    Tips på NYA tips/aktiviteter under festen

    Denna kanske är gammal som gatan... vet inte ens om den är kul heller :P  (åh vad jag säljer in det bra)!
    När jag var liten skulle bruden hitta sin man genom att känna på hans ben. Flera män (ca 5 eller så) fick kavla upp byxbenen (stod på en scen). Bruden fick ha ögonbindel och känna på alla håriga ben och hitta sin man!
    Kanske passar vissa brudpar, eller kanske finns en modernare variant :)

    Jag var på en stor konferens en gång som hade sin egen "twittersida" eller liknande där alla kunde skriva så att det endast hamnade på denna privata sida... Varken jag eller min sambo kan tyvärr något om teknik och jag är inte så haj på sociala medier (har endast facebook) men fick just tanken att detta kanske kunde vara något man kunde ha på en stor duk under middagen?
    Så kunde alla skriva små lyckönskningar eller lägga upp roliga bilder (istället för de klassiska engångskamerorna som måste framkallas).Vad tror ni om detta??
    Så kan toastmadamen/toastmastern läsa upp valda inlägg ibland eller så får det bara rulla på i bakgrunden...
    Det kanske kräver "rätt" gäster så att det sköts på ett snyggt sätt o inte börjas skriva pinsamma/konstiga grejer eller genanta bilder när folk börjar bli fulla...

    Jag har varit på bröllop som hade fyrverkerier på kvällen. Jag har (som jag nämnt i annan tråd också) funderat på att alla gäster skulle få tända varsin "thailändsk rislykta" och skicka iväg... Skulle vara sååå vackert att se 50-100 rislyktor segla iväg i natten... Plus att alla får resa sig upp o gå ut i friska luften efter maten och börja mingla runt lite :)
    Om jag får lov att kapa tråden lite tar jag gärna emot tips på aktiviteter som får gästerna att resa sig upp t.ex. efter middagen!
    Själv är jag inte så förtjust i jobbiga/pinsamma lekar o sådär utan ska vara nåt som känns trevligt och kanske inbjuder till prat mellan gästerna :)

Svar på tråden Tips på NYA tips/aktiviteter under festen